معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به اختلاف قیمت 150 درصدی مزرعه تا بازار گفت: قیمت برخی مواد غذایی و میوه ها در یزد بالاتر از سایر استان ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمسعود عظیمی در کارگروه تنظیم بازار استان یزد اظهار داشت: یزد از استان هایی است که قیمت مواد خوراکی در مقایسه با سایر استان ها در آن بالاتر است و اینکه برخی آمار بدهند در فلان مورد کاهش داشتیم را درست نمی دانم.

وی در واکنش به ارائه آمارهای رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت که گفته بود در بسیاری از مواد غذایی و میوه و صیفی جات تا 50 درصد کاهش قیمت داشتیم تاکید کرد: باید روشن شود کدام گروه کالایی ارزانتر و کدام گرانتر است در حالی که انتشار آمار سال گذشته و یا فروردین 98 ارزانی قیمت ها را نشان نمی دهد لذا ضروری است با واقعیت ها مواجه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بیان داشت: جامعه نمی پسندد در یک کالایی نسبت به استان همجوار که تولید کننده آن هم نیستیم ارزانتر عرضه کنیم و خود آن استان که تولید می کند گرانتر از ما بفروشد پس این موضوع نشان می دهد اطلاعات درستی ارائه نشده است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش قیمت ها و عرضه مستقیم برای مبارزه با دلالی و گرانفروشی اذعان داشت: شهرداری‌ها مکلف هستند بنا به نیاز دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار بهترین مکان‌ها را در مناطق مختلف شهری بویژه مناطقی که از نظر مالی ضعیف‌تر هستند، قوی‌تر برخورد کنند و آنجا را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهند و سپس فعالیت‌های فروش پیگیری و اجناس با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد.

عظیمی تصریح کرد: اولویت ها مواردی است که نسبت به تورم کشوری قیمت بالاتری دارد و باید یکی پس از دیگری برای تعادل بخشی اقدام شود لذا در زمینه اقشار آسیب پذیر بیشتر حساس باشیم و به سمتی برویم که اصناف خوش پیشینه تقدیر شود و مابقی هم اگر بی انصافی کنند برخورد تعزیراتی صورت گیرد.

وی در خصوص اداره میدان میوه و تره بار شهرداری و تصدی گری اتباع بیگانه در این حوزه اظهار داشت: نمی پذیریم که میدان شهرداری خلاف مقررات اداره شود و در اختیار اتباع باشد بنابر این دستگاه های مربوطه با حکم دادستانی در این زمینه ورود کنند و برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.