محمدکاظمی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: درخت سرو 4500 ساله ابرکوه نمونه ای از آثار طبیعی جهانی است و یکی از نمادهای تاریخی را معرفی می کند.
رئیس ستاد خدمات سفر ابرکوه خاطرنشان کرد: برغم شرایط آب‌ و هوایی در تعطیلات نوروز 98، 18 هزار و 206 نفر شهروند ایرانی و خارجی از این درخت بازدید کردند،که بیشترین آمار بازدید گردشگران مربوط به این سرو تاریخی است.
کاظمی نسب با تأکید بر اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور و در کنار طریق الرضا (ع) قرار دارد یادآورشد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های عمرانی و گردشگری، این شهرستان یکی از قطب های صنعت سبز، برای سرمایه‌گذاری است .
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: برای تقویت و ارتقاء زیرساخت ها تلاش می کنیم تا زمینه اقامت بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در منطقه افزایش دهیم .
وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در راه اندازی خانه‌های تاریخی بوم گردی فعالیت کنند و علاوه بر اشتغال، رونق خوبی برای افزایش سفر گردشگران فراهم می شود.
به گفته فرماندار ابرکوه در تعطیلات نوروزی 98، 130 هزار و 337 نفر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان بازدید کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد بیشتر است.
از 400 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی‌شده ابرکوه تاکنون 139 مورد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.