سیدمحمد حسینی روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: شمار اقامتگاه های بوم گردی استان مرکزی با اجرای طرح جهادی از 27 به 77 واحد افزایش یافت.
وی اظهار کرد: متقاضیان ایجاد اقامتگاه بوم گردی تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از صندوق کارآفرینی امید دریافت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 36 درخواست تشکیل پرونده، 13 اقامتگاه در حال ساخت و 24 تبدیل وضعیت اماکن قدیمی و تاریخی به اقامتگاه ثبت شده است.
حسینی افزود: از 2 ماه گذشته طرح جهادی ایجاد اشتغال در این اداره کل کلید خورده است و معاونان سه حوزه با برگزاری نشست هایی با فرمانداران، بخشداران و دهیاران 6 شهرستان استان مسیرهای جدیدی را برای اشتغال آفرینی ترسیم کردند که یکی از این موارد ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها بود.
وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی به اصلی تبدیل شده که بسیاری از اقدامات حول محور آن صورت می گیرد و ایجاد اشتغال روستایی از برنامه های اولویت دار برای جلوگیری از مهاجرت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با فعال شدن هر اقامتگاه علاوه بر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، با رفت و آمد گردشگران به روستاها، اقتصاد بومی منطقه رونق پیدا می کند.
حسینی افزود: به زودی نشستی توسط معاونان و مسئولان برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و ارایه تسهیلات در سایر شهرستان های استان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر چهار اقامتگاه بوم گردی در استان مرکزی به بهره برداری رسیده و 73 اقامتگاه در حال ساخت و تجهیز است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: رشد شهرنشینی و توسعه زندگی ماشینی باعث شده تا گردشگران با هدف دوری از زندگی پراسترس با پناه بردن به طبیعت به دنبال شیوه های زندگی سنتی برای یافتن آرامش روحی و نشاط روانی باشند.
حسینی افزود: در چند سال اخیر گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه های بوم گردی استقبال خوبی داشته اند و این مهم فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ های مختلف بومی و منطقه ای وتوسعه صنعت گردشگری است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.