عاطف ناصری فرماندار سرعین در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا گفت: در شهرستان 18 هزار نفری سرعین در چهار سال دولت تدبیر و امید یک هزار و 18 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
وی با بیان اینکه این آمار مربوط به اشتغال یافتگان دائمی و افراد بیمه شده شاغل است، افزود : این درحالی است که تا سال 1392 برای یک هزار و 724 نفر در سرعین شغل ایجاد شده بود و اکنون مجموع شاغلان در این شهرستان به 2 هزار و 742 نفر رسیده است.
وی اظهار کرد : سند توسعه اشتغال در سرعین تعریف و ایجاد یک هزار و 735 شغل تا سال 1400 در این شهرستان تعهد شده است.
وی مشارکت بخش خصوصی را بهترین و مناسب ترین راه برای سرمایه گذاری به منظور رونق تولید و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد : همه موفقیت های مربوط به اشتغال در سرعین در سایه مشارکت بخش خصوصی بوده و فرصت های شغلی را به صورت گسترده این بخش ایجاد کرده است.
ناصری با بیان اینکه استعداد و ظرفیت های بالقوه فراوان به خصوص در حوزه گردشگری در منطقه سرعین وجود دارد، گفت: تقویت بخش خصوصی و استقبال مناسب از سرمایه گذاران می تواند موجب شکوفایی این قابلیت ها و رونق فضای کسب و کار و اقتصاد در این شهرستان شده و سرعین به جز تامین شغل شهروندان خود زمینه اشتغال نیروهای مولد دیگر شهرستان های استان را نیز فراهم سازد.

**گردشگری سرعین برای تمام فصول
فرماندار سرعین در زمینه بهره گیری مطلوب از استعدادهای بالقوه این شهرستان در حوزه سیاحت و گردشگری گفت: از مشکلات موجود در این ارتباط اختصاص سفرها به سرعین فقط برای فصول گرم سال و به خصوص فصل تابستان است.
ناصری افزود: این درحالی است که منطقه ای مانند سرعین که علاوه بر برخورداری از دهها استخر و چشمه آب گرم و سرد معدنی دارای چشم اندازها و طبیعت کم نظیر است در فصول سرد سال نیز زیبایی و گیرایی خاص خود را به خصوص برای علاقمندان به طبیعت گردی و تفریح و ورزش های زمستانی دارد.
او با بیان اینکه برای تبدیل سرعین به منطقه ای که در تمام فصول سال از میهمانان ، گردشگران و توریست خارجی پذیرایی کند در چهار سال گذشته اقدام های فراوان و خوبی انجام شده است ،ادامه داد : برگزاری جشنواره های زمستانی و انجام مسابقه های اسکی در پیست اسکی آلوارس از جمله آنها می باشد.
وی افزود : امسال نیز جشنواره زمستانی سرعین از 18 اسفند تا 10 فروردین آینده برگزار خواهد شد که برنامه های گوناگون شامل کنسرت های موسیقی ، ورزش های زمسانی ، تفریح های شاد و نظایر آن می شود.
ناصری گفت : برای رونق بخش گردشگری سرعین با استفاده از توان بخش خصوصی و اجرای طرح های مرتبط تاکنون معادل سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده است که تعدادی از آنها منجر به عقد قرارداد شده و تعدادی نیز در مرحله عقد قرارداد می باشند.
وی ادامه داد : طی سه سال گذشته 6 طرح مربوط به آبگرم های مدرن ، 11 باب هتل و 2 طرح گردشگری دیگر در سرعین افتتاح شده و در زمان حاضر نیز 16 طرح دیگر ازجمله مجتمع تفریحی بهشت، بوم گردی و پذیرایی سنتی در حال اجرا می باشد
وی بیان کرد: استاندار جدید اردبیل ایده زمستان بیدار را در سرعین دنبال می کند و با حمایت از سرمایه گذاری ها انتظار می رود در آینده، سرعین به سرزمین چهار فصل تبدیل شود.

*** تلاش برای کاستن از پیچ و خم اداری و کمک به سرمایه گذاری های اقتصادی در سرعین
فرماندار سرعین گفت: برای تحقق اهداف تعیین شده در زمینه اشتغال و پیشرفت اقتصادی منطقه، ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران، ایجاد تحول در بخش های اداری این شهرستان ازجمله رفع مشکلات ناشی از کاغذبازی و بعضی مقررات دست و پاگیر و زاید را برای مراجعان بویژه سرمایه گذاران در برنامه قرار داده ایم.
ناصری اضافه کرد: اکنون حتی یک مراجعه کننده بویژه در بخش سرمایه گذاری را نمی توان یافت که از نحوه انجام مراحل اداری و ارایه خدمات ناراضی باشد .
وی بیان کرد: در کنار گردشگری، مدیریت شهرستان ورود به فاز صنعت و توسعه کشاورزی و دامپروری را نیز در برنامه کاری خود قرار داده و برنامه های مربوط به این حوزه ها را پیگیری می کند.
به گفته وی، در بخش کشاورزی و دامپروری شامل تولید گلخانه ای احداث مرغداری ، دامداری ، آبیاری تحت فشار بخش خصوصی 17 طرح به بهره برداری رسانده و هفت طرح نیز در حال اجراست.
او اضافه کرد: در راستای تغییر الگوی کشت و تولید محصولات گران قیمت نیز 25 هکتار از زمین های کشاورزی سرعین به کشت زعفران اختصاص و 25 کیلو طلای قرمزاستحصال شده است.
او اضافه کرد: در جهت حمایت از تولید، ایجاد شهرک صنعتی روستایی در سرعین در برنامه قرار دارد و مذاکرات با بخش خصوصی نیز در جریان است، ضمن اینکه حمایت از افزایش فاز تولیدی کارخانه قارچ سبلان و نیز چهار کارخانه تولید محصولات لبنی در شهرستان انجام شده است.

*** اقدام های عمرانی و خدمانی دولت در سرعین
فرماندار سرعین همچنین توجه به نوسازی و مقاوم سازی ساختمان مدارس در سرعین را یکی دیگر از اقدام های مهم انجام شده در چهار سال گذشته در این شهرستان دانست.
ناصری افزود : در این مدت یک سوم 27 مدرسه روستایی این شهرستان توسط خیران مدرسه ساز و بدون استفاده از اعتبارات دولتی ، نوسازی و مقاوم سازی شده که همه از تجهیزات گرمایشی استاندارد برخوردار هستند.
وی همچنین از اجرای طرح هادی در 50 درصد روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت : با اجرای این طرح ها، چهره روستاها به شکل مفید دگرگون شده و از مشکلات قبلی روستاییان کاسته شده است.
ناصری با بیان اینکه تمام جاده های روستایی این شهرستان آسفالت شده اند، گفت: راه جدید سرعین به بخش سبلان به مرکزیت روستای ایردموسی یکی از طرح های مهم منطقه است، این جاده به طول 6 کیلومتر که کار زیرسازی آن انجام شده، ضمن کاستن از فاصله اردبیل به سرعین می تواند به رونق اقتصادی این روستای تاریخی با طبیعت دلپذیر به شکل موثر کمک نماید.
وی افزود: همچنین روستای تاریخی کنزق که دارای 60 غار دست ساز زیرکوهی و زیرزمینی تاریخی است می تواند در رونق حوزه سیاحتی منطقه نقش موثری را داشته باشد.
وی ساخت راه استاندارد آتشگاه به ارجستان که تخریب شده بود؛ پیگیری اجرای کمربند سبز و کمربندی شهر سرعین به منظور کاهش بار ترافیکی این شهر، پازل بندی پیاده روها و چند مورد دیگر را از جمله طرح های درحال اجرا در این شهر ذکر کرد.

** افتتاح هشت طرح عمرانی در دهه فجر امسال در سرعین
فرماندار سرعین همچنین از بهره برداری هشت طرح خدماتی و عمرانی در این شهرستان در ایام الله دهه مبارکه فجر خبر داد.
ناصری گفت: برای اجرای این طرح ها که شامل مجتمع اقامتی، شهربازی، راه روستایی، مدرسه روستایی، طرح هادی روستایی، خانه کشتی، نمازخانه، مدرسه و آبیاری تحت فشار می باشند مبلغ 273 میلیارد و 472 میلیون ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: این طرح ها اغلب در مناطق کم برخوردار روستایی قرار دارند توسط تسهیلات دریافتی ازسوی بخش خصوصی و اعتبارهای استانی اجرا شده اند.
شهرستان سیاحتی سرعین در 25 کیلومتری غرب شهر اردبیل در دامنه کوه 4811 متری سبلان به خاطر داشتن آبهای گرم و سرد معدنی ؛ چشم اندازها و هوای طبیعی دلپذیر سالانه از حدود هشت میلیون مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی پذیرایی می کند.
گفت و گو : مسعود وسیله / سیفعلی موسی زاده
6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.