به گزارش ایرنا، علی زارع سه شنبه شب در دومین کنفرانس تخصصی حمایت از حقوق کودک در یزد افزود: این لایحه دارای 54 ماده است سال ها قبل از سوی دولت به مجلس ارائه شد و در کمیسیون قضایی هم بررسی و در صحن علنی تصویب شد و سال 96 از سوی شورای نگهبان به مجلس برگشت داده شد اما از آن زمان به بعد مسکوت مانده و نسبت به رفع ایرادهای آن اقدامی نشده است.
وی اضافه کرد: این درحالی است که تصویب این لایحه می توانست بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در زمینه حقوق کودکان را رفع کند و معضلی به نام آسیب پذیری کودکان کاهش یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی میبد یادآور شد: در این لایحه پیش بینی شد، نهادهایی در حمایت از حقوق کودک در کشور تاسیس و پلیس اطفال نیز راه اندازی شود.
زارع اضافه کرد: همچنین در این لایحه وظایف دستگاه های متولی برای شناسایی کودکان در معرض خطر و آنهایی که امکان ادامه تحصیل ندارند، تعریف شد که می توان به عنوان نقاط قوت لایحه یاد کرد.
وی جرم انگاری ، تامین امنیت عمومی و دفاع همه جانبه از حقوق کودکان را از دیگر مزایای این لایحه برشمرد و خواستار بررسی و رفع ایرادهای آن شد.
ضرورت ارتقا حقوق کودکان، آموزش حقوق کودک، نقش وکلا در معاضدت قضایی به کودکان، دادرسی عادلانه در جرائم اطفال و بررسی چالش ها و آسیب های حوزه خشونت علیه کودکان از مهمترین محورهای این کنفرانس یکروزه بود.
کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور 400 نفر از استادان ، دانشجویان، قضات و مسئولان توسط دادگستری، دانشگاه یزد، کانون وکلا و استانداری در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای برگزار شد.
27 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزاری نفری استان یزد را کودکان و نوجوانان زیر 15 سال تشکیل می دهند.
6198/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.