به گزارش ایرنا، فاطمه دانش یزدی روز یکشنبه در نشست کار گروه تخصصی زنان شهرستان ابرکوه افزود: دومین کنفرانس بین المللی حقوق کودک با محورهای معاضدت حقوق کودکان، حمایت از کودکان کار و خیابانی، خشونت علیه کودکان و نوجوانان و حقوق کودکان در فرایند دادرسی عادلانه دهم اردیبهشت ماه در یزد برگزار می شود .
وی افزود: فضای اتاق کودک و مادر مصوبه سال 97 توسط مشاور بانوان در وزارت کشور مطرح شد که این اتاق در فضاهای عمومی تجهیز شود و مدیریت اجرایی آن به عهده شهرداری و اعضای شورای شهر باشد.
وی اظهار داشت : در سال 94 ایران به عضویت کنوانسیون بین المللی حقوق کودک درآمد و توسط هیئت وزیران مصوب و به استان ها ابلاغ شده است .
دانش یزدی اضافه کرد: حقوق کودک را در حوزه زیر 18 سال تعریف ، امید است فرماندار در رابطه با درخواست تشکیل دادگاه تجدید نظر خاص ویژه کودکان بزهکار را داشته باشد که ما بتوانیم در تمام اوقات نگاه ویژه به حوزه دادرسی خانواده و بحث کودک داشته باشیم.
دانش یزدی یادآور شد: برخی نهادها مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد برنامه های خوبی در بحث تسهیلات و کمک به اشتغال و رونق تولید دارند و متقاضیان وام های فراگیر، روستایی و ... از حمایت های دولت در این زمینه برخوردارند.
وی ادامه داد: حضور این قشر در تمامی عرصه ها خصوصا بحث فرهنگی و اجتماعی باید پررنگ تر باشد.
این مسئول ارشد پیگیر امور خانواده در استان اضافه کرد: پیشنهاد می شود دستگاه ها، تمرکز را در بحث اشتغال به خصوص در حوزه بانوان خود سرپرست و بد سرپرست در حوزه بهزیستی، کمیته امداد و اداره تعاون متمرکز و از ظرفیت زنان استفاده کنند.
دانش یزدی خاطر نشان کرد: در معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری هم تفاهم نامه ای با صندوق مهر ایران بسته شد که به زنان خود سرپرست وام قرض الحسنه پرداخت شود که این موضوع هفته های آینده و سهمیه هر شهرستان ، به فرمانداری ها اعلام می شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: ابرکوه در برخی از برندها مثل گردشگری سرآمد که این یک نقطه قوت است .
وی بابیان اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است ، تصریح کرد: بحث تکدی گری در این شهرستان باید به جد پیگیری شود چرا که تکدی گری چهره منفی و ناموزون برای شهر خواهد داشت .
وی همچنین به اهمیت ترویج فرهنگ صنایع دستی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ابرکوه یکی از مسیرهای اصلی گردشگری و ورودی استان از سمت فارس است می توان بازارچه دائم صنایع دستی را در کنار سرو ابرکوه ایجاد کرد که در سال رونق تولید ، رونق خوبی در صنایع دستی این شهرستان خواهد داشت.
دانش یزدی تصریح کرد: دفتر بانوان ، برندسازی محصول صنایع دستی را در دستور کار دارد و از هر شهرستان چند نفر در این کارگاه حضور داشته باشند که بتوانند در حوزه کارآفرینی برند سازی و توانمند سازی کنند .
همچنین فرماندار ابرکوه گفت: دستگاه های متولی کار کودک و نوجوان هر کدام به صورت محدود این کار را انجام می دهد.
محمد کاظمی نسب بابیان اینکه ، اهمیت موضوع بانوان در جامعه بسیار مهم است افزود: رویکردها برای جهت دهی به فعالیت های این قشر و عموما توجه به مسائلی است که به آن باید توجه داشته باشیم و به تقویت موسسات مردم نهاد پرداخت تا این فعالیت ها هدایت شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از امور را نمی توان به صورت رسمی و دولتی پرداخت، لذا توصیه می شود به سمت فعالیت سازمان های غیر دولتی و سازمان مردم نهاد هدایت شود چون این تشکل به اندازه کافی انعطاف دارد .
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 51 درصد جمعیت را مردان و 49 درصد زنان تشکیل می دهند .
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.