نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی گفت : اعتیاد یک معضل قدیمی در کشور بوده است.

به گزارش ایلنا، زهرا ساعی در واکنش به هشدار رئیس سازمان بهزیستی مبنی براینکه اعتیاد در کشور زنانه شده است،گفت: هم اکنون بخشی از مشکل اعتیاد مربوط به مواد مخدر سنتی است و بخش دیگری از آن هم که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، این است که مواد مخدر صنعتی به راحتی در آشپزخانه‌های خانگی تولید می‌شود که متاسفانه این موضوع آسیب جدی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی اقدامات درخوری را در حوزه مبارزه با مواد مخدر هم در مرزها و هم داخل کشور انجام داده‌اند، ولی متاسفانه این میزان اقدامات کافی نبوده است، چرا که در شرایط کنونی توزیع مواد مخدر در هر دو نوع سنتی و صنعتی به وفور در اشکال مختلف مشاهده می‌شود.

ساعی با اشاره به دلایل افزایش گرایش زنان کشور به استعمال مواد مخدر تاکید کرد: زنان ما باید بدانند  این باور اشتباه که استعمال مواد مخدر  لاغری و تناسب اندام یا ایجاد نشاط بوجود می آورد غلط است.

عضو فراکسیون زنان مجلس در بیان محل‌هایی که در آنها احتمال توزیع مواد مخدر یا القای باورهای غلط در مورد اثرات آن وجود دارد یادآورشد: مهمانی‌های شبانه، برخی سالن‌های بدنسازی و آرایشگاه‌ها محلی برای ترویج و  استعمال مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه هستند که متاسفانه زنان بیشتر تحت تاثیر این نوع تبلیغات قرار گرفته و با این ذهنیت که مصرف محدود این مواد اعتیادآور نبوده، درگیر این معضل مهم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد زنان آسیب بیشتری را نسبت به مردان برای جامعه به همراه دارد بیان کرد: بی‌تردید زنان در جایگاه مادر و همسر نقش بسزایی در وضعیت خانواده‌ها و جامعه خواهند داشت، کما اینکه وقتی پدر خانواده درگیر معضل اعتیاد می‌شود، این مادر است که می‌تواند با تربیت صحیح فرزندان مانع از ورود این معضل به کانون امن خانواده شود، همچنین با تلاش برای ترک اعتیاد همسر خود مانع از هم گسیختگی خانواده شود.

ساعی اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی نگاه ویژه‌ای نسبت به زنان وجود دارد، کما اینکه در پی اعتیاد به موادمخدر با موجی از تهمت‌ها مواجه شده و از سوی جامعه طرد می‌شوند، تاجایی که دختران معتاد نمی‌توانند شانس بالایی برای زندگی بهتر داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.