به گزارش ایرنا تخریب جاده نیر به دهبالا و به دنبال آن واکنش فرماندار تفت به این اقدام، موجب برخی خبرسازی ها و در راس آن شایعه استعفای دست جمعی اعضای شورای شهر نیر به بهانه توهین فرماندار به آنان در فضای مجازی شد.
محمد محامدی روز یکشنبه به ایرنا گفت: احداث این مسیر در صورتی امکان پذیر است که درخواست رسمی آن انجام و سپس طی پروسه ای قانونی به تایید دستگاههای مربوطه برسد و در صورت تایید نهایی، اقدام شود.
وی تصریح کرد: احداث این جاده از لحاظ قانونی، هیچ ارتباطی به شورای شهر و شهرداری نیر ندارد و آنها بدون مجوز اقدام به تخریب کردند که دستگاه متولی و از جمله محیط زیست و منابع طبیعی پیگیر آن هستند.
فرماندار تفت همچنین در واکنش به آنچه توهین وی به شورای شهر نیر خوانده شده هم گفت: من هیچ عبارت توهین آمیزی بکار نبرده ام و حتی با اعضای شورای شهر نیر ارتباط تلفنی هم نداشتم.
محامدی افزود: اگر فایل صوتی یا مدرکی مبنی بر توهین بنده وجود دارد ارائه دهند.
فرماندار تفت معتقد است اعلام خبر استعفای دست جمعی اعضای شورای شهر نوعی جوساری رسانه ای برای جلب افکار عمومیست.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ یک از اعضای شورای اسلامی نیر استعفا نداده اند تصریح کرد: تخریب زمین های منابع طبیعی به بهانه جاده سازی، خلاف مقررات است و دستگاههای ذیربط در استان و شهرستان هم با آن موافق نیستند.
تماس های مکرر خبرنگار ایرنا با رییس و اعضای شورای شهر نیر برای دریافت نقطه نظرات آنها بی نتیجه ماند.
شهرستان تفت که حدود 45 هزار نفر جمعیت دارد دارای سه بخش 'مرکزی'، 'نیر' و 'گاریزات' است.
به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های شیرکوه (4075متر) از آب و هوای خنک و روستاهایی ییلاقی و سرسبز مانند دهبالا، طزرجان، سانیج، چشمه تامهر و منطقه ییلاقی و زیبای دره گاهان برخوردار است.
مساحت شهرستان تفت در حدود ۵۸۴۶ کیلومتر مربع است.
تفت در لغت به معنای داغ است اما خنکترین و ییلاقی ترین نقطه کویر است و شاید به همین دلیل در اصطلاح، تفت را سبدی پر از میوه نامیده اند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.