نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: کارفرمایان 330 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی معوقه دارند و انتظار می رود برای پرداخت آن اقدام کنند تا خدمات لازم به بیمه شدگان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در نشست مجمع نمایندگان استان یزد پیرامون بررسی مشکلات جامعه کارگری استان یزد اظهار داشت: اشتغال پایدار لازمه احیا کارگران در کارگاه‌های صنفی است و اگر کارگر و کارفرمایی وجود داشته باشد حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و منابع این سازمان تامین می شود.

وی با بیان اینکه تعامل مثبت و موثر دولت با کارفرمایان و کارگران در شرایط سخت فعلی، رونق تولید را رقم خواهد زد ادامه داد: حمایت از کارگران، مجاهدان خاموش و سخت کوش عرصه تولید و اقتصاد کشور را از وظایف خود می دانیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس اضافه کرد: تا زمانی که مسئولان و عامه مردم به این نقطه نظر نرسند که با حمایت از کالای ایرانی از کارگران و حوزه تولید کشور حمایت کرده‌اند نمی‌توان شعار رونق تولید را تحقق بخشید.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بخش کارگری استان تلاش می شود عنوان کرد: کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور برای تحقق شعار سال هستند و راه رونق تولید از حمایت بنگاه‌های اقتصادی و کارگران می‌گذرد لذا پیگیری مشکلات این دو بخش در دستور کار است.

تابش بیان داشت: از منظر امنیت داخلی استان صنعتی یزد نیز توجه به مقوله تولید و حمایت از کارگران بسیار ضروری است و حمایت از کارگران در دستور کار دستگاه‌ها گنجانده‌ شده است.

وی با تاکید بر اینکه بدهی ۳۳۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی استان باید تعیین تکلیف شود اظهار داشت: در عین حال نباید اقدامات حمایتی تامین اجتماعی با برخی اشکالات قانونی و عدم تامین اعتبارات، معطل بماند.

نماینده مردم یزد هم در این نشست گفت: بخش کارگری نیازمند هر چه بیشتر حمایت از سوی دستگاه‌ها و مسئولان مربوط است و به رونق اقتصادی و تحقق شعار سال هر چه بیشتر کمک می کند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی با بیان اینکه نقش جامعه کارگری در تحقق شعار رونق تولید غیرقابل انکار است ادامه داد: هر چه ارتباط کارگر و کارفرما بهتر و برنامه‌ریزی در این حوزه قوی‌تر باشد می‌توان در شرایط مطلوب‌تری فعالیت کرد.

نماینده مردم تفت و میبد هم با اشاره به لزوم حمایت از کارگران برای تحقق رونق تولید گفت: در شرایط بد اقتصادی تنها با تأکید بر درون‌زا بودن اقتصاد می‌توان از پس مشکلات عبور کرد اما درنهایت عبور از آن نیازمند حفظ وحدت و انسجام است.

کمال دهقانی فیروز آبادی با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق کارگران توسط کارفرمایان بیان داشت: حفظ کرامت جامعه کارگری باید مورد توجه همگان به ویژه کارفرمایان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.