'سید عباس میرحسینی' روز دوشنبه به ایرنا گفت: به واسطه فعالیت موج ناپایدار، از بعد از ظهر امروز و طی فردا، استان یزد گاهی با ورزش باد شدید و گرد و خاک و بعضا وقوع توفان گرد و خاک روبرو خواهد شد.
وی شدت توفان گرد و خاک در مناطق شمالی، جنوب و جنوب غرب شامل شهرستان های اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم را در روز دوشنبه، شدیدتر از سایر مناطق استان اعلام و تصریح کرد: توفان گرد و خاک فردا /سه شنبه/ در مناطق شرقی استان شامل بافق و بهاباد، بیشتر است.
وی وزش توفان شدید در شهر یزد را هم در روز دوشنبه، محتمل دانست به گلخانه داران و مسوولان ذیربط و از جمله پلیس راه استان به دلیل کاهش دید افقی در جاده ترانزیت اردکان به یزد توصیه کرد برای جلوگیری از بروز هر گونه خسارت احتمالی، تدابیر لازم را اندیشه کنند.

*** کاهش هشت تا 10 درجه ای دما و یخبندان
میرحسینی با بیان اینکه از فردا با کاهش محسوس دما بین هشت تا 10 درجه روبرو هستیم پیش بینی کرد: مناطق کوهستانی استان، از سه شنبه شب به مدت سه شب و بویژه صبح زود، دمای صفر و زیر صفر را تجربه خواهند کرد.
وی دمای بیشینه شهر یزد در روز دوشنبه را 32 درجه اعلام کرد که فردا به 24 و پس فردا به 20 می رسد و دمای کمینه سه شب آینده هم به ترتیب به 14 ، هشت و هشت درجه خواهد رسید.

*** پیش بینی باران
کارشناس اداره کل هواشناسی یزد ادامه داد: رگبارهای پراکنده، عصر امروز /دوشنبه/ بویژه در مناطق نیمه جنوبی استان شامل خاتم، بافق، بهاباد و ارتفاعات شیرکوه دور از انتظار نیست.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.