علیرضا حجتی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: وجود مکان مناسب و مجهز در کنار امکانات مورد نیاز برای برگزاری دوره های آموزشی و طراحی موجب توسعه و موفقیت علاقه مندان این رشته است.
وی ادامه داد: ظرفیت های خوبی به خصوص در بین دانش آموزان در رشته پویانمایی در یزد وجود دارد که هم اکنون برای توسعه این رشته و کسب افتخار در کشور در کلاس های مختلف شرکت می کنند.
این دانش آموز موفق یزد تصریح کرد: مرحله اول پویانمایی و ساخت فیلم به طراحی و آموزش نیاز دارد و اگر فضای مناسب در استان وجود داشته باشد علاقه مندان بهتر و بیشتر می توانند در کار خود موفق باشند.
حجتی همچنین به اهمیت حمایت مادی و معنوی توسط مسئولان اشاره و ابراز امیدواری نمود تا در این زمینه نیز دانش آموزان فعال رشته هنری پویمانمایی تقویت شوند.
حجتی دانش آموز سال 11 رشته پویانمایی هنرستان آیت الله حایری صفائیه است که تاکنون بارها در مسابقات این رشته در سطح کشور مقام اول را کسب کرده است.
وی متولد 1380 و سه سال است که به صورت جدی در پویانمایی فعالیت می کند و تابحال چندین برنامه در موضوع های مختلف طراحی و اجرا کرده است.
پویانمایی یا انیمیشن به انگلیسی، نمایش تند و پیوسته تصاویری از اثرِ هنری 2 بعدی یا موقعیت‌ های مدل‌های واقعی برای ایجاد توهم حرکت است.
حرکت روان تصاویر پویا در پویانمایی‌ها ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیده ماندگاری تصاویر پدید می‌ آید.
هنرستان حایری 300 دانش آموز دارد که در رشته های پویانمایی، معماری، حسابداری و فتوگرافیک تحصیل می کنند.
استان یزد 250 هزار دانش آموز دارد که در یک هزار و 800 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.