زهره امیرچخماقی روز دوشنبه به ایرنا گفت: از آغاز تعطیلات امسال تا آخر وقت یکشنبه /دیروز/ 23 هزارو 260 نفر مسافر در اماکن این ناحیه پذیرش شدند که شامل 67 هزارو 81 نفر روز است.
وی اظهار داشت: یکهزارو 100 کلاس در قالب ١١٣ مدرسه، ٣٥ نمازخانه، 2 سالن ورزشی و پنج حسینیه برای اسکان مسافران نوروزی منظور شده است.
وی علت استقبال بیش از حد مردم کشور از استان یزد را جهانی شدن یزد، خونگرمی و مهمان نوازی یزدی ها و بارندگی های سیل آسا در شمالکشور که موجب سرازیر شدن مسافران به نواحی مرکزی شد اعلام کرد.
امیر چخماقی یادآور شد: با توجه به موج سفر و عدم امکان حضور مردم در شمال کشور، مسافرین مازاد در استان زیاد می باشند که در محل های موقت اسکان داده شدند و این تنها راهکار ما بوده است.
مسوول اسکان مسافران نوروزی در ناحیه یک آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه یزد، دیگر ظرفیت پذیرش مسافر را ندارد، تعداد مسافران فرهنگی را 5414 خانوار و غیرفرهنگی، کارکنان دولت و ایثارگران را ٨١٨ خانوار اعلام کرد.
وی افزود: امکانات اماکن بر اساس نوع درجه کلاس بوده که از جمله اتاق های ویژه که دارای تخت، فرش، پتو، یخچال و تلویزیون اختصاصی است، کلاس های الف که با شرایط ویژه می باشد و فقط تلویزیون ندارد و کلاس های ب که فقط پتو و فرش و فضا دارد و تلویزیون و یخچال به صورت عمومی در راهروها تدارک دیده شده است.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.