رضا زینی وند مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به بارندگی شدید و احتمال بروز سیل، جلسه اضطراری ستاد اسکان دراداره کل آموزش و پرورش تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شد تا علاوه بر اماکن پیش بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی، 85 سالن ورزشی سرپوشیده، نمازخانه های مدارس، سالن های امتحانات در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: استان به پنج قطب تقسیم شده و هرکدام ازمعاونان مدیرکل به عنوان مسئول یک قطب تعیین شدند که تا پایان تعطیلات پیگیر اسکان در این شهرستان ها هستند.
زینی وند مقدم اضافه کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 48 هزار نفر در قالب بیش از 12 هزار خانوار و 120 هزار نفر روز توسط این نهاد اسکان یافته اند.
وی بیان کرد: این تعداد در پنج مرکز رفاهی و یک اردوگاه دانش آموزی به تعداد 146 سوئیت ویژه و 2 هزار و 300 کلاس درس، دانشگاه فرهنگیان و خوابگاه ورزشی آموزش وپرورش استان اسکان داده شدند.
مدیرکل اموزش و پرورش لرستان اظهارداشت: نوروز 97 مسافران در 2 هزار کلاس درس اسکان داده شدند و ظرفیت اسکان روزانه 10 هزار نفر بود که برای نوروز سال جاری این میزان به 11 هزار نفر افزایش یافت.
زینی وند مقدم یادآور شد: همچنین مجتمع خوابگاهی خیام در خرم آباد متروکه بود که با بهسازی آن امکان اسکان 400 نفر فراهم شد.
وی افزود: سفارش اتاق خانه‌های معلم و اردوگاه‌ها از طریق سایت و یا به صورت تلفنی انجام می شود و اولویت اسکان در مدارس و اماکن آموزش و پرورش با فرهنگیان است.
بارش باران که از عصر روز یکشنبه در لرستان آغاز شده تا بعدازظهر روز سه شنبه برای همه نقاط استان پیش بینی شده است.
این بارش از حدود 12 ساعت گذشته تا صبح امروز به صورت مستمر در خرم آباد ادامه دارد.
براساس اعلام هواشناسی استان همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
طی این مدت برخی مناطق جنوبی استان تا 100 میلی متر بارندگی را تجربه می کنند و ریزش برف در ارتفاعات و گردنه هایی همچون فرسش، گله بادوش، رازان، گاماسیاب و زالیان پیش بینی می شود.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.