سرهنگ مسعود قانعی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت این امر را وجود ترافیک بالای خودروها در این مسیر در ایام یادشده برای پیشگیری از حوادث احتمالی ذکر کرد.
جاده یادشده نقش موثری در برقراری ارتباط بخش هایی از استان های کهگلیویه و بویراحمد ، فارس، کرمان ،بوشهر، هرمزگان ، اصفهان ، سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی و رضوی خصوصا مشهد مقدس دارد.
وی همچنین از ممنوعیت تردد هرنوع موتورسیکلت در تعطیلات نوروزی از اول الی 13 فروردین سال آینده در جاده های برون شهری استان خبر داد.
رئیس پلیس راه یزد گفت: روز 13 فروردین ماه نیز تردد خودروهای سنگین اعم از کامیون، کامیونت و تریلی در تمام جاده های استان ممنوع است.
قانعی از رانندگان خواست برای پیشگیری از حوادث احتمالی با ماموران پلیس راه همکاری کنند.
همچنین نماینده انجمن جامعه ایمن ایران در یزد با تبریک سال 98 و با توجه به سفرهای نوروزی به استان، از مردم خواست مقررات راهنمایی و رانندگی را در طول سفر همواره رعایت کنند.
دکتر حسن جان فدا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مسافران قبل از سفرهای نوروزی به مکانیک حرفه‌ای خودرو مراجعه کنند و مواردی که به نظرشان می‌رسد ازجمله معاینه موتور، فرمان، ترمز، جعبه‌دنده، تایرها و باتری را بررسی و در صورت وجود نقص نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی اظهار داشت: همچنین رانندگان هر موقع احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند، توقف و استراحت کنند و هر راننده می بایستی پس از 2 ساعت رانندگی ربع ساعت استراحت کند، استراحت به این معنا نیست که پشت فرمان بنشیند بلکه باید از ماشین پیاده شود و قدم بزند، چای یا نوشیدنی میل کند ، کشش‌های عضلانی انجام دهد تا خستگی رفع شود.
یزد بر اساس آمار سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد و این استان در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.