به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرتیپ محمدرضا میرحیدری با اشاره به تلاش عوامل پلیس راه در پیشگیری از تصادفات گفت: پلیس راه باید با هم پوشانی و تعامل با دستگاه های برون سازمانی، پیش بینی و اقدام لازم در خصوص رفع مشکلات ترافیکی رانندگان در سطح محورهای ارتباطی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این فصل از سال در بیشتر محورها و گردنه های کوهستانی شاهد برف و باران هستیم اظهار داشت: پلیس راه در این مدت در 9 محور برف گیر استقرار یافته و در مواقع لزوم به یاری هموطنان و مسافران می پردازد.
فرمانده انتظامی یزد در ادامه ارتقاء فرهنگ ترافیک را کم هزینه ‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات دانست و افزود: از این رو توجه مداوم به آموزش همگانی از جمله نکات مهمی است که می‌تواند در کاهش سوانح رانندگی کارساز باشد.
میرحیدری اضافه کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند برای کنترل ترافیک از ابزارهایی است که پلیس راه و راهور برای کنترل تخلفات وسایل نقلیه از آن بهره می گیرند.
وی در ادامه با اشاره به کویری بودن محورهای استان خاطر نشان کرد: خستگی و خواب آلودگی یکی از مهمترین علل بروز حوادث و سوانح رانندگی در این محورها است.
میرحیدری ادامه داد: پلیس راه از رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند درخواست دارد تا توقف گاه هایی را بین مسیر انتخاب کرده و پس از استراحت لازم به رانندگی بپردازند.
فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه علت بسیاری از کشته های تصادفات در سطح جاده های استان را خستگی و خواب آلودگی بیان کرد و گفت: راننده ها تحت هیچ عنوان، خستگی و خواب آلودگی را با افزایش سرعت جبران نکنند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.