رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی به این استان، گفت: در حال حاضر ترافیک در سه محور اصلی استان عادی و روان است.

سرهنگ مسعود قانعی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی اظهار داشت: یزد از جمله استا‌‌ن‌های گردشگری کشور به شمار می رود که هر سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این استان سفر می کنند.

وی با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد ادامه داد: این موضوع قطعا نقش موثری در جذب گردشگر به استان دارد و سفرهای نوروزی از چند روز مانده به سال جدید آغاز شده است.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه یزد در چهارراه مواصلاتی کشور قرار دارد و محورهای مواصلاتی این استان همواره در تردد است، اضافه کرد: اغلب جاده های منتهی به استان به خصوص محور اردکان- میبد، یزد- کرمان و جاده طبس دارای ترافیک روان است اما رانندگان باید از هرگونه شتاب برای جلوگیری از حوادث احتمالی، خودداری کنند.

وی عنوان کرد: هرچه به روزهای پایانی سال و آغاز سال نو و عید نوروز می رسیم رفت و آمد در جاده های استان بیشتر می‌شود که باید رانندگان با رعایت مقررات برای کاهش حوادث اقدام کنند.

قانعی اظهار داشت: پایبندی به مقررات، احترام به دیگران، توجه به هشدارهای پلیس، خودداری از عجله، رعایت فاصله طولی و داشتن برنامه ریزی و مدیریت در سفر، نقش مهمی در کاهش حوادث دارد.

رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده های استان بیان داشت: ماموران در اجرای طرح نوروزی تا پایان تعطیلات با راه اندازی ایستگاه‌های سیار و گشت های محسوس و نامحسوس بر تردد خودروها نظارت دارند.

وی همچنین از شناسایی 154 نقطه حادثه خیز در استان یزد خبر داد و گفت: 75 درصد نقاط حادثه خیز استان یزد در محورهای اصلی و بزرگراهی و 25 درصد آن در نقاط فرعی و روستایی است.

قانعی محورهای بحرانی استان یزد را مسیرهای رفت و برگشت مهریز - انار در محور یزد -کرمان و بعد هم مسیرهای رفت و برگشت تفت - ابرکوه در محور یزد به شیراز اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در محورهای یزد واژگونی ناشی از خواب الودگی و خستگی رانندگان است افزود: رانندگانی که وارد یزد می شوند در اوج خستگی و خواب آلودگی هستند و لازم است هر موقع احساس خستگی کردند در جایی مناسب متوقف و استراحت کنند تا با واژگونی خودرو خود مواجه نشوند.

رئیس پلیس راه استان یزد در ادامه از رانندگان خواست تا با رعایت نکات ایمنی در رانندگی و دوری از سرعت و سبقت غیرمجاز از وقوع هرگونه حادثه رانندگی جلوگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.