به گزارش ایرنا، محمد علی طالبی چهارشنبه شب در جلسه هم اندیشی با اعضای کانونهای تفکر دانشگاه یزد با تقدیر از اهتمام دانشگاه در ایجاد این کانونها اظهار داشت: باید برای سال آینده، اولویتهای استان در کانونهای تفکر مشخص و آنها را با برنامه‌های اجرایی و ساختارهای اداری که وظایف مشابه دارند، منطبق کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد با تعامل دبیران کانونهای تفکر، ساز و کاری به عنوان ملاک عمل با بهره گیری از نظرات صاحب نظران استان در تمامی حوزه ها ایجاد شود.
طالبی با تاکید بر ارتباط مستمر میان نهادهای تصمیم گیر در استان و کانون‌های تفکر، خاطرنشان کرد: در رویکردهای جدید استان به شدت به اتاق فکر و مشاوره آنها نیاز خواهیم داشت.
وی یکی از مبانی اصلی حکمرانی خوب را مشارکت دولت با بخش خصوصی و جامعه عنوان کرد و گفت: در این ایده ، معتقدیم که همه افراد جامعه در تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا دخیل هستند از این رو باید از ظرفیت کارشناسان کانونهای تفکر استان استفاده و تصمیمات کلانی که به سرنوشت استان و جامعه گره خورده را به اشتراک نظر بگذاریم.
طالبی یادآور شد: با ارزیابی برنامه های کانونها، به این نتیجه می رسیم که اولویتهای مدنظر مدیریت ارشد استان، اولویتهای کانونهاست ولی برای اجرای آنها باید ساز و کار مناسب طراحی شود.
استاندار یزد با بیان اینکه همواره از فاصله دانشگاه با جامعه انتقاد می شود، تصریح کرد: نوع ارتباط دانشگاه و صنعت نیازمند بازنگری و نزدیک سازی بیشتر این دو بخش است و موضوعات پایان نامه های دانشگاهی باید به سمت و سوی مشکلات استان و ارائه راهکارهای حل آنها سوق داده شود.
طالبی در خصوص اهمیت تشکیل کانونهای تفکر دانشگاهیان خاطرنشان کرد: امروز می توانیم حساب ویژه ای روی این کانونها برای ارائه راهکارهای حل مشکلات استان باز کنیم تا ارتباطی مستمر میان دانشگاه و سیستمهای تصمیم گیر ایجاد شود.
وی تأکید کرد: با کاهش موازی کاری می توان راه حل برخی مسائل را از این کانونها مطالبه کرد تا به حل مشکلات و تعیین اولویتهای استان کمک کنند.
استاندار یزد مباحث آب، شهر هوشمند، سلامت اجتماعی و گردشگری را از اولویتهای مهم استان یزد برشمرد و گفت: یکی از مجموعه‌ها و کانون‌هایی که می‌توانند در راستای رشد و توسعه اهداف مورد نظر نقش تاثیرگذار داشته باشد، همین کانونهای تفکر دانشگاهی است.
در این جلسه دکتر عطار دبیرکل و مسئول دبیرخانه کانونهای تفکر دانشگاه یزد گزارشی درباره وظایف و فعالیتهای این مجموعه ها ارائه کرد.
در ادامه جلسه دبیران و کارشناسان کانونهای تفکر شهر هوشمند، کانون تفکر آب، کانون تفکر سلامت اجتماعی، کانون تفکر اقتصاد و کانون تفکر گردشگری، گزارشی از جلسات این کانونها و مسائل و مشکلات و انتظارات از مدریت ارشد استان ارائه کردند.
ویژگی کانون‌های تفکر جمع‌اندیشی، تولید فرآورده‌های فکری و انتقال به مخاطب، معطوف بودن کوششها به مسائل روز و درگیر نشدن در مسائل اجرایی و تشریفات رسمی سیاست‌گذاری عنوان می شود.
این کانونها که هم اکنون به پنج مورد رسیده از 2 سال قبل در دانشگاه یزد آغاز به کار کرده اند.
1968/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.