به گزارش ایرنا، محمد نبیونی روز شنبه در همایش بازاریابی شهری در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری که در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهارداشت: توسعه شهر بدون استفاده ازظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی ممکن نیست.
وی ادامه داد: شمال و جنوب این استان محدود به مناطقی با ویژگی‌های خاص جغرافیایی است که همین امر باعث شده در مقایسه با دیگر استان‌های کشور فرصت‌های سرمایه گذاری در آن محدودتر شود.
نبیونی خاطر نشان کرد: ما باید از داشته‌ها و ظرفیت‌های واقعی استان استفاده کنیم تا بتوانیم شهری توسعه یافته و آبادتر داشته باشیم.
وی بیان داشت: یکی از این ظرفیت‌ها موسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشوری مانند موسسه سرم سازی رازی است.
این استاد دانشگاه خوارزمی افزود: کشور فرانسه با تولید یک داروی ضد سرطان توانسته 1.5 برابر درآمد نفتی یک سال ایران درآمدزایی داشته باشد.
وی گفت: باید مدیران کلان البرز با توجه به چنین دیدگاه‌هایی زمینه درآمدزایی از راه‌های مختلف و توسعه اقتصادی استان را فراهم کنند.
این عضو شورا اظهار داشت : مدیریت شهری باید بتواند از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای به فعلیت رساندن ظرفیت ‌های موجود استفاده کند.
رئیس انجمن زیست‌شناسی کشور اضافه کرد: به عنوان مثال اگر اولین بیمارستان سلول‌های بنیادی کشور را در کرج راه اندازی کنیم می‌توانیم با یک تیر چند هدف را بزنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: با راه اندازی این بیمارستان علاوه بر ارتقای سرانه بهداشت و درمان، شاهد توسعه صنعت توریسم درمانی و درآمدزایی زیادی خواهیم بود.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج گفت: باید فضا و تسهیلات مناسب برای مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح‌های مختلف شهری را فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت الهام از طبیعت در فضاسازی شهری ادامه داد: متأسفانه ترکیب و معماری امروز شهرها جلوه نازیبایی به وجود آورده است .
نبیونی تاکید کرد که مدیران شهری باید در مبحث شهرسازی از طبیعت الهام بگیرند تا فضای زندگی شهروندان با المان‌های با نشاط و زیبا متعادل شود.
در همایش یک روزه بازاریابی شهری در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری که در تالار شهیدان نژاد کرج برگزار شد،بیش از یک هزار تن از قشرهای مختلف مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی حضور داشتند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.