به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی در این پیام با یادآوری انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 1398 افزود: خوشحالیم که در آستانه سال نو برنامه کتابخانه گردی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در استان ترتیب داده شده است.
وی با بیان اینکه برنامه یاشده از ساعت هشت تا 18 روز شنبه 18 اسفند ماه در یزد برقرار است، از اقشار مختلف مردم استان دعوت کرد تا در قالب این طرح به کتابخانه های عمومی استان سر بزند.
استاندار یزد ادامه داد: محوریت برنامه کتابخانه گردی در استان را کتابخانه امام علی (ع) بر عهده دارد.
شهر میراث جهانی یزد که در سالهای اخیر همواره جزو نامزدهای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران بود، پنجم اسفند ماه در آیینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران به این عنوان دست یافت.
شهرهای مهاباد و ارومیه از استان آذربایجان غربی، شهرری از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد از استان لرستان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم و سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از استان کرمانشاه، شیراز، اوز و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه و یزد از استان یزد 20 نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران بودند که در نهایت این عنوان برای سال 1398 به شهر یزد رسید.
یزد با 111 باب کتابخانه عمومی شامل 96 کتابخانه نهادی روستایی و شهری و 15 باب کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
در کتابخانه‌های عمومی استان با حدود 108 هزار نفر عضو، افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب موجود است.
استان یزد یک ‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.