مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شامگاه شنبه پس از شرکت در آیین اختتامیه پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستار کتاب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن قدردانی از تمامی افراد و بخشهایی که در کسب این موفقیت برای شهر یزد مشارکت کردند، گفت: کسب این عنوان مبین این نکته است که اقدامات و برنامه های فرهنگی استان در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در یک سال اخیر موثر بوده است.
مجید جوادیان زاده ادامه داد: یزد از بین پنج شهر که به مرحله نهایی با نظر داوران به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98 انتخاب شد.
وی تصریح کرد: در سال جاری برنامه های متعددی با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی استان برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان اجرا شد و استان یزد با ایجاد 1833 باشگاه کتابخوانی پس از استان اصفهان از نظر تعداد رتبه دوم و با توجه به نسبت جمعیتی رتبه نخست کشور را در ایجاد این تشکلهای کتابخوانی در کشور دارد.
جوادیان زاده در خصوص مزیت انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران یادآور شد: این رویداد با مشارکت وزارت کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و از تعهدات این وزارتخانه ها برای شهرهایی که به عنوان پایتخت کتاب انتخاب می شود، ایجاد برخی ساختارها و نهادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی است.
وی همچنین اضافه کرد: تکمیل طرح های عمرانی ناتمام مرتبط با حوزه کتاب از دیگر مزیتهای کسب این عنوان برای استان یزد است که در این راستا مهمترین اولویت استان، تکمیل کتابخانه مرکزی شهر یزد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین تقویت باشگاه های کتابخوانی و ارائه کتاب به اعضای این باشگاه ها به صورت نیم بهاء را از دیگر زمینه هایی دانست که با کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در یزد بیش از پیش تقویت می شود.
آیین اختتامیه پنجمین دوره معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستار کتاب عصر امروز (شنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی برگزار و شهر یزد به‌عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.
شهرهای مهاباد و ارومیه از استان آذربایجان غربی، شهرری از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد از استان لرستان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم و سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از استان کرمانشاه، شیراز، اوز و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه و یزد از استان یزد 20 نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران بودند که در نهایت این عنوان برای سال 98 به شهر یزد رسید.
6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.