سید مصطفی فاطمی روز پنجشنبه به ایرنا افزود:‌ با توجه به اهمیت اسکان مسافران و گردشگران، نشست های ستاد خدمات سفر درتمام شهرستان های استان یزد تشکیل شده است.
وی در ادامه اضافه کرد:‌ شهرستان اردکان نیز با توجه به اینکه اولین دروازه ورودی از سمت شمال استان است دارای اهمیت بالایی است.
این مسئول تصریح کرد: بدین منظور برنامه ریزی های خوبی به منظور اسکان اضطراری در این شهرستان صورت گرفته و محل های اسکان ،‌ ترافیک شهری و بهداشت و ... بازبینی شده که رضایت خاطر مسافران شهرستان اردکان و نهایتا استان یزد را در برداشته باشد .
مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه سال گذشته امکان اسکان 95 هزار مسافر را در ایام عید داشتیم که هم اکنون این تعداد به 111هزار و 500 نفر رسیده است تصریح کرد: پیش بینی می شود استان یزد با افزایش مسافر نسبت به سال قبل روبرو شود چرا که ظرفیت واحدهای اقامتی در مرکز استان تقریبا تکمیل شده است که در صدد هستیم خانه های مسافرتی را افزایش دهیم.
فاطمی گفت : اگر با حضور بیشتر مسافران و گردشگران روبرو شدیم از مردم درخواست خواهیم کرد که از ظرفیت اسکان در منازل مسکونی شان استفاده شود.
وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت بالای گردشگری استان و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد افزود: استان یزد با وجود بیش از 1700 اثر تاریخی ثبتی در فهرست آثار ملی کشور و پنج اثر ثبت جهانی، همواره مورد توجه گردشگران زیادی بوده است .
اردکان شهرستانی با وسعت 24 هزار کیلومتر مربع، دارای جاذبه های خاص گردشگری در مناطق مختلف عقدا، خرانق و بخش مرکزی است که در مثلث گردشگری یزد - اصفهان - شیراز قرار دارد.
اردکان، یکهزار اثر تاریخی دارد که 240 مورد آن ثبت ملی شده است و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.