مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: سطح چاه‌های یزد سالیانه 77 سانتیمتر افت دارد؛ این افت در هرات سالیانه 50 سانتیمتر، در مروست 55 و در ابرکوه 89 سانتیمتر است.

به گزارش ایلنا، نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم، با حضور محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد و دیگر اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.  

محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم اظهار داشت: بحث آب، بهره‌وری آب و اصول مدیریت صحیح آب از مباحثی هستند که آن را در تمام جلسات گوشزد می‌کنیم زیرا حیات حوزه کشاورزی و صنعت وابسته به آب است و اگر آب نباشد زندگی هم وجود نخواهد داشت.

وی افزود: چهل درصد جمعیت خاتم در روستا زندگی می‌کنند و این بیانگر پایداری کشاورزی در این منطقه است.

جوادیان زاده در مورد خاموشی و کنترل آب چاه‌ها اظهار داشت: بر روی 45‌% از چاه‌های هرات کنتور نصب شده است و با تأمین منابع و تسهیلات برای کشاورزان در آینده 100% این چاه‌ها با کنتور کنترل خواهند شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تنها راه نجات آب ، اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب است سطح چاه‌های یزد سالیانه 77 سانتی‌متر افت دارد، این افت در هرات سالیانه 50 سانتی‌متر، در مروست 55 و در ابرکوه 89 سانتی‌متر است.

جوادیان زاده در خصوص کاهش و افت منابع آب و عدم تخصیص آب به کشاورزی اظهار داشت اولویت ما  اختصاص آب به کشت گلخانه‌ای می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه در شهر هرات افت سطح آب‌های زیرزمینی و عدم جایگزینی آن باعث عدم تخصیص آب به گلخانه‌های این شهر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.