وحید قبادی دانا روز چهارشنبه در سفر به ابرکوه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 113 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد در کشور در نوبت دریافت مسکن مددجویی هستند.
وی یاد آور شد: با گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب ، 100 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در سطح کشور ساخته شده است.
رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت : خانه های حمایتی سالمندان گسترش می یابد که این خانه ها با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت هستند و ساختاری شبیه خانواده دارند.
قبادی دانا ادامه داد: در این خانه ها، سالمندان به طور داوطلبانه حضور پیدا می کنند و اقامت در این خانه ها، شبانه روزی است اما سالمندان در طول روز می توانند به خواست خود خارج شوند و به امور خود بپردازند.
رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در آینده و اینکه سالانه 700 هزار سالمند به جمعیت سالمندان کشور افزوده می شود، گسترش خانه های حمایتی سالمند یکی از طرح های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان به شمار می رود.
وی افزود: هم‌اکنون 300 مرکز سالمندی در کشور فعالیت دارد و 11 هزار نفر از سالمندان در این مراکز نگهداری می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه آمار رشد سالانه سالمندی در کشور 2.3 درصد است، تصریح کرد: هم اکنون هشت میلیون نفر از جمعیت کشور سالمندان هستند.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.