استاندار یزد با اشاره به نقش جوانان در پیشرفت بیش از پیش استان و کشور، گفت: شکاف بین نسلی مهمترین دغدغه‌های حوزه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در چهارمین کنگره علمی جوانان با موضوع «مسائل اجتماعی جوانان» که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: مهمترین دغدغه حوزه اجتماعی شکاف بین نسلی است که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و اجتماعی کشور باشد.

وی با بیان اینکه لازم است جوانان حضور بیشتر و پرشورتری در تمامی عرصه‌ها داشته باشند و این شکاف را به نوعی پوشش دهند، ادامه داد: محوریت برنامه‌های راهبردی توسعه استان یزد بر مبنای حضور فعال و هدفمند جوانان در حوزه‌های مختلف تعیین شده است.

استاندار یزد از دیگر دغدغه های استان را اشتغال فارغ التحصیلان بیکار در جامعه برشمرد و اضافه کرد: لازم است برای حل این مشکل و رفع این دغدغه تغییر رویکردی در اشتغالزایی استان داشت باشیم و به سمت اقتصاد دانش بنیان با حمایت از صنایع  های‌تک گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه اولوبت اجرایی مدیریت استان یزد تغییر رویکرد برای اشتغالزایی بر پایه دانش و فناوری است، اظهار داشت: حوزه گردشگری نیز به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی استان در اشتغالزایی مورد توجه قرار دارد.

طالبی ارائه الگوی حکمرانی خوب را موثرترین راهکار پیشرفت اجتماعی و اقتصادی استان و کشور دانست و افزود: جذب مشارکت عمومی به عنوان مهمترین عنصر در الگوی حکمرانی خوب است که با تکیه بر حضور جوانان در عرصه‌ های مختلف و برای پیشرفت بیش از پیش رقم خواهد خورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این کنگره با اشاره به لزوم کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد در این زمینه کمک موثری به دولت خواهد کرد.

مسعود شریعتی با بیان اینکه استفاده از پژوهش ها نیز می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد گفت: کاربردی کردن پژوهش‌های حوزه اجتماعی در اولویت اجرایی اداره کل ورزش و جوانان یزد است که در این زمینه از فعالیت نزدیک به 50 تشکل و سمن مردمی نیز بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.