رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری داخلی بر محور گردشگری تاریخی شکل گرفته و باید گردشگری طبیعی را نیز تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر مونسان در جریان سفر یک‌روزه خود به یزد در آیین رونمایی از لوح ثبت شهر جهانی یزد اظهار داشت: کشور ایران دارای ظرفیت‌های غنی گردشگری است و از لحاظ جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در زمره 10 کشور برتر دنیا جای دارد.

وی با اشاره به نقش صنعت گردشگری در دنیا و سومین صنعت پیشرو برای توسعه پایدار جوامع ادامه داد: ایران نیز ظرفیت‌های برجسته گردشگری در حوزه‌های تاریخی و منابع طبیعی و جاذبه‌هایی که گردشگران را جذب می کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه توجه خوبی به جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی در سطح کشور شده، اضافه کرد: لازم است برای رونق بیشتر این صنعت به جاذبه های طبیعی گردشگری نیز توجه شود که این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری داخلی بر محور گردشگری تاریخی شکل گرفته است، گفت: گردشگری از مسیر جاذبه‌های طبیعی نیز باید به رونق برسد که این مهم نیازمند توجه به ظرفیت‌های طبیعی کشور است.

مونسان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در نقاط مختلف کشور، عنوان کرد: در غرب کشور نیز ظرفیت‌های گردشگری خوبی داریم که تا امروز چندان مورد توجه نبوده و آن‌گونه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده لذا توجه به ظرفیت‌های گردشگری غرب کشور به عنوان اولویت‌های جدی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح است.

وی توزیع گردشگر در مناطق غربی کشور را ضروری دانست و بیان کرد: تمرکز روی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی غرب کشور می‌تواند استان های غربی را از مواهب وجود گردشگران برخوردار کند و ضمن رونق در آن مناطق، ایجاد اشتغال و رشد و بالندگی را به همراه داشته باشد.

مونسان با بیان اینکه استان‌های مرکزی و غربی کشور مملو از ظرفیت های گردشگری طبیعی است اظهار داشت: وجود کویرهای بکر در مناطق مرکزی ایران نیز ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری طبیعی به شمار می رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین از حرکت قطار گردشگری به سمت غرب گشور در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: این قطار گردشگری در 19 ایستگاه توقف خواهد داشت تا گردشگران بتوانند از زیبایی‌ های غرب کشور نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش ایلنا، لوح ثبت جهانی بافت تاریخی یزد مقابل درب ورودی مسجد جامع کبیر امروز با حضور مونسان و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.