به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این شرکت ، محمد فاتحی در نشست با اعضای هیئت‌رئیسه روابط عمومی‌های اداره‌های استان یزد اظهار داشت: وظیفه شرکت آبفار، تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهاست ولی با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی ، مشکلات این شرکت دوچندان شده است.
وی افزود: سال‌های گذشته با توجه به بارندگی در کوهستان‌ها ، آب از مناطق کوهپایه‌ای به دشت‌ها سرازیر می‌شد و قنات‌ها را تغذیه می‌کرد ولی الآن می‌بایست آب را از دشت‌ها به مناطق کوهپایه‌ای برسانیم.
مدیرعامل آبفار یزد خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به خشکسالی های اخیر و برداشت غیراصولی از منابع زیرزمینی آب به‌خصوص دشت یزد - اردکان که از منبع‌های مهم آب‌های زیرزمینی استان است با کاهش سالانه 40 سانتیمتری مواجه است.
فاتحی ادامه داد: همچنین ای سی ( سختی آب ) از هزار و 200 به هزار و 500 ( که اصطلاح به آن لب‌شور می‌گویند) تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: همین عوامل موجب شده تا شرکت آبفار به 330 روستای استان به‌صورت آب‌رسانی سیار خدمات‌دهی کند و این امر لزوم مدیریت مصرف آب توسط روستاییان را می‌طلبد.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1397 ، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 15 درصد آن ساکن روستاها و مابقی در 21 شهر سکونت دارند.
براثر تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی، بسیاری از روستاهای استان با کاهش شدید آب سفره‌های زیرزمینی مواجه شد که درنتیجه آن ، مهاجرت به شهرها افزایش یافت و تعدادی از روستاها خالی از سکنه شد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.