به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، محمدرضا فتوحی گفت: این محصول یکی از محصولات مهم باغبانی شهرستان بوده و دارای تنوع ارقام و عملکرد قابل توجه است.
وی افزود: محصول تولیدی باغات انار شهرستان قابلیت مصرف تازه خوری و صادرات را دارد و برداشت انار از باغات یزد از اوایل مهر ماه شروع و تا آبان ماه ادامه دارد.
مدیرجهار کشاورزی شهرستان یزد ادامه داد: محصول انار شهرستان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده که با برنامه ریزی و رعایت اصول باغات می توان میزان تولید را در واحد سطح افزایش داد.
چندی قبل مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: با آغاز فصل برداشت محصول انار در سال زراعی 98 - 97 از 6 هزار و 810 هکتار باغ‌های این استان پیش‌بینی می‌شود 95 هزار تن محصول انار برداشت شود که این میزان تولید نسبت به سال زراعی قبل 20 درصد کاهش دارد.
یدالله جواد پور در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه عمده سطح زیر کشت در شهرستان‌های میبد ، تفت، مهریز و ابرکوه قرار دارد، افزوده است: 40 رقم انار در استان تولید می‌شود که 11 نوع آن مرغوب است.
سالانه از 116 هزار هکتار اراضی قابل‌کشت استان یزد، 340 هزار تن محصول زراعی، 650 هزار تن محصول باغی تولید می‌شود.
اراضی قابل‌کشت استان 170 هزار هکتار است که به دلیل کم‌آبی ، تداوم 2 دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت ، سطح زیر کشت به 116 هزار هکتار کاهش یافت.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.