به گزارش ایرنا ، محمد حسین سلمانی روز دوشنبه در نشست خبری مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: گمرک یزد در سال ۶۵ به صورت یک دفترخانه امانات پستی در اداره دارایی سابق ایجاد که با صنعتی شدن سریع استان ، با وجود کمبود امکانات به اداره تبدیل شد.
وی افزود: گمرک استان یزد تا پیش از این ۶۹ پست سازمانی با ۲۲ پست بلا تصدی داشته که در تغییراتی که اخیرا ایجاد شد با وجودی که بیشتر گمرکات کشور کاهش پست داشت در یزد شاهد افزایش ۱۹ پست، و رسیدن به ۸۸ پست هستیم.
مدیرکل گمرکات یزد در ادامه تصریح کرد: سه رویه صادرات، واردات و مسافری و سه مسیر سبز، زرد و قرمز در گمرک وجود دارد که در مسیر سبز ، صادرات و واردات اسناد و کالا‌ها کنترل فیزیکی نمی‌شود، در مسیر زرد صرفا اسناد و در مسیر قرمز اسناد و کالا کنترل می‌شود ؛ البته افراد در انتخاب این مسیرها ، هیچگونه دخالتی ندارند.
سلمانی درباره عملکرد 10 ماه امسال هم اظهار داشت: در این مدت ، یک میلیون و ۵۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۸۶ میلیون دلار صادرات و ۴۳ هزار و بیشتر به کشور‌های همسایه و کشورهای اروپایی مانند هلند و بلژیک و کشور‌های شرق آسیا و بعضا ژاپن ارسال شده است.
وی با بیان اینکه کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای ،فولاد ، نایلون، اکسید مولیبدن و هیدرو کربن عمده محصولات صادراتی استان یزد است ، ادامه داد: در این مدت 30 هزار اظهارنامه صادراتی صادر شده که 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
مدیر کل گمرکات یزد با بیان اینکه ۳۲۶ هزار تن به ارزش ۱۴۵ میلیون و ۶۱۷ هزار دلار واردات استان بوده است، خاطرنشان کرد: عمده واردات استان یزد مواد اولیه تولید و ماشین‌آلات موردنیاز صنایع استان است.
گمرکات تخصصی طلا، جواهرات و فلزات گرانبها شامل گمرکات سهلان ، اصفهان، فرودگاه امام خمینی(ره )، مشهد و یزد است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.