به گزارش ایرنا از روابط عمومی گمرک ایران؛ مهدی میراشرفی که به همراه وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است روز پنجشنبه از مرز کوهک سراوان دیدن کرد.
در این بازدید که مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک کشور و رضا راستی ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند، رئیس کل گمرک ایران در نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی بازارچه مرزی کوهک سراوان و مسئولان منطقه به بررسی مسائل و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای لازم پرداخت.
میر اشرفی در جریان این بازدید بر معیشت مرزنشینان تاکید و رونق کسب و کار و تجارت در منطقه را عامل مهمی برای افزایش امنیت منطقه توصیف کرد و از افزایش فعالیت های گمرکی در این نقطه صفر مرزی خبر داد.
وی واردات دام زنده از طریق مرز سراوان را فرصتی بسیار ارزشمند برای فعالیت های تجاری و ایجاد اشتغال دانست و گفت: تسهیلات گمرکی برای وارد کنندگان دام زنده از طریق مرزکوهک سراوان در نظر گرفته می شود.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیر کل گمرک زاهدان به خبرنگار ایرنا گفت: عمده فعالیت های تجاری بازارچه مرزی کوهک سراوان در زمینه صادرات است و بازرگانان و تجار این نقطه صفر مرزی عمدتا اقلام تولیدی داخل کشور از جمله کاشی، سیمان، قیر و میلگرد را از طریق این بازارچه مرزی به پاکستان صادر می کنند.
راستی افزود: به تازگی واردات دام زنده از طریق گمرک بازارچه مرزی کوهک شروع شده و قرار است واردات دام زنده از این بازارچه با هدف سیاست های تنظیم بازار افزایش یابد و تسهیلات گمرکی بیشتری در اختیار واردکنندگان دام زنده از طریق این بازارچه قرار گیرد.
بازارچه کوهک سراوان در 430 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و 110 کیلومتری سراوان و در همسایگی کشور پاکستان رار دارد و نزدیکترین شهر مرزی پاکستان به این بازارچه، «پنج گور» نام دارد.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.