ابوطالب قزلسفلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این تعداد، 5 پروژه نهالکاری مناطق بیابانی در شهرستان های آزادشهر، آق قلا، گالیکش، گنبدکاووس و مراوه تپه، چهار پروژه هلالی آبگیر، 2 پروژه جنگلکاری در مراوه تپه و کلاله و یک پروژه طرح ترسیب کربن در آزادشهر است.
وی گفت: 6 طرح سازه و ملات در بخش آبخیزداری، چهار طرح بند خاکی و یک طرح سازه گابیونی، دیگر طرح های آماده بهره برداری این اداره کل در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.
قزلسفلو کمک به تامین معیشت پایدار و ممانعت از مهاجرت روستاییان، مقابله با کانون های بحرانی گرد و غبار، کاهش بیابانزایی و ممانعت از فرسایش بادی، مدیریت سیلاب، کنترل فرسایش و رسوب و مقابله با چالش های بحران آب و تقویت آبخوان را از جمله اهداف اجرای پروژه ها و طرح های آبخیزداری استان برشمرد.
گلستان به دلیل موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی مختلف همچون سیل است که برای کاهش این آسیب ها، مدیریت حوضه های آبخیز در دستور کار قرار دارد.
دراین استان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر 667 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و 970 واحد مرغداری وجود دارد.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که 53.27 درصد آنان ساکن مناطق شهری هستند و تامین معاش بیشتر مردم این خطه و بویژه روستاییان از طریق پرداختن به کشاورزی و دامپروری است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.