به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی یکشنبه شب در مراسم آغاز به کار طرح گام ( گفت و گوهای اجتماع محور ) در استان افزود: شکاف های زیادی در سطح جامعه وجود دارد و این شکاف ها فی نفسه بد نیست بعضی از شکاف ها عامل حرکت و پویایی جامعه است.
وی اظهار داشت: وقتی که ابزار گفت و گو در جامعه نباشد و از آن به درستی هم استفاده نشود ، این شکاف‌ها به عرصه هایی برای تضاد منافع و هم برای درگیری‌ها و تفرق ها تبدیل می شود که منافع جامعه ، ملی و عمومی جامعه را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.
استاندار یزد ادامه داد: وقتی که به عرصه سیاسی نگاه کنید، می‌بینید که فقدان ابزار گفت و گو چه آسیب هایی را در حقیقت به جامعه وارد می کند.
وی ادامه داد: سئوال اساسی که همیشه در ذهن های مردم وجود داشت و به عنوان مطالبه هم بعضا در تریبون‌های مختلف مطرح شده این است آیا نمی‌توان این اختلاف ها و این دیدگاه های متفاوت را در فضای صمیمی و دورهمی مسئولان گروه های مختلف شنید و یا با همدیگر گفت و گو و در مورد آن صحبت کردد.
طالبی با اشاره به ضعف مبانی گفت و گو در جامعه ایران افزود: متاسفانه یکی از دلایل ریشه ای این است که در فرهنگ سیاسی ما هم نهادینه شده ، نبود تربیت خانوادگی یا تربیت در سطوح مختلف آموزشی است که ما نتوانستیم افرادی رو با مشخصه‌های این گفت وگو ها در حقیقت تربیت ‌کنیم.
استاندار یزد ادامه داد: این افراد وقتی که در جامعه قرار می‌گیرند، اساسا یاد ندارند ، گفت و گو کنند و یکی از اشکالات ما هم در ساختار قدرت ، مناسبات سیاسی و اجتماعی صحبت کردن از تربیون های یکطرفه که به عادت تبدیل شده و شنونده نیستیم.
وی تصریح کرد: مسوولان باید بیشتر شنونده باشند و به این سمت حرکت کنند، این باید به مطالبه اجتماعی تبدیل شود و برنامه‌ای که در حقیقت و خروجی آن که گفت و گو به جای یک طرفه صحبت کردن نهادینه شود.
طالبی افزود: طرح گفت و گوی گام ، طرح بسیاری خوبی است برای نزدیکی هر چه بیشتر سلایق مختلف اجتماعی و سیاسی است و باید مورد توجه قرار گیرد و حتی به عنوان یک کار ویژه در سطح کشور به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه لازمه موفقیت طرح این است، الزامات آن مورد توجه قرار گیرد و موضوع براساس اولویت در دستور کار باشد، گفت: موضوع طرح یادشده باید در سطح جامعه به لحاظ اجتماعی و سیاسی مورد نیاز باشد و نگاهی کاربردی به این گفتو گوها داشته باشیم.
طالبی با بیان اینکه باید در این طرح موضوع های خوبی دسته بندی شود که اثر این گفت و گو ها در برنامه های آن مشخص شود، ادامه داد: رویکرد استان این است و علاقه مند هستیم حداکثر تاثیر گذاری و حضور نخبگان را در سیاست گذاری های استان داشته باشیم و ابزار آن همین گفت و گوست.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.