استاندار یزد با اشاره به ظرفیت بخش‌خصوصی در استان و استفاده از آن در ورزش گفت: لازم است بخش‌خصوصی مشارکت و ورود جدی به حوزه ورزش استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در شورای عالی ورزش استان و آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در یزد اظهار داشت: خوشبختانه انقلاب اسلامی توانست در زمینه ورزش عملکرد خوبی داشته باشد و ورزش را تا عمق روستاهای کشور نیز برود.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش بانوان نیز اتفاقات خوبی افتاد ادامه داد: در حوزه ورزش دانش آموزی و دانشجویی نیز کارنامه خوبی داریم.

رئیس شورای‌عالی ورزش استان با تقدیر از ورزشکاران استان و خانواده های آن ها اضافه کرد: هیات های ورزشی استان با امکانات کم و محدود به بهترین شکل کار کردند و نتیجه خوبی هم برای استان به دست آوردند.

وی با بیان اینکه کارنامه استان یزد در بحث ورزش موفق بوده است اظهار داشت: طی چندسال گذشته موفقیت های خوبی در امر ورزش در استان داشتیم به وبژه المپیادها و مسابقات ملی و بین المللی نیز استان افتخار آفرین بود.

طالبی با بیان اینکه همه این اتفاقات نشان از هدایت مطلوب ورزش استان دارد گفت: منکر نقاط ضعف نیستیم اما لازم است همه مجموعه استان در کنار هم تلاش کنیم تا مواردی که نقاط ضعف داریم برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه استان به حمایت بهتری نیاز دارد اظهار داشت: برنامه مشترکی مورد نیاز است تا دستگاه های دولتی در امر ورزش داشته باشند و با توجه به ظرفیت هایی که داریم باید در اختیار ورزش قهرمانی قرار گیرد و مشکلات هیات ها را رفع کنیم.

استاندار یزد با اشاره به فضای همکاری و همدلی مطلوب در سطح استان گفت: خوشبختانه برخی دستگاه ها همکاری خوبی دارند و سایر دستگاه ها نیز باید جدی پای کار بیایند تا تعامل خوبی در این زمینه شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ورود جدی بخش خصوصی به ورزش بیان داشت: تا امروز برنامه مدون و منظمی از سوی بخش خصوصی برای مشارکت نداشتیم اما با توجه به ظرفیتی که در استان فراهم است تصور می کنیم از خیلی هیات های ورزشی با استفاده از انگیزه ها و شرایط بخش خصوصی حمایت کرد.

طالبی تاکید کرد: استان به هم افزایی و تعامل جدی برای توسعه ورزش و برون رفت از مشکلات و چالش های پیش رو نیاز داریم و امید است در راستای توسعه و تقویت ورزش در سطح استان تعامل بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست چالش یزد در حوزه ورزش  را تامین زمین ورزشی دانست و اظهار داشت: یکی از معضلات به ویژه در بحث ورزش همگانی نداشتن زیرساخت ها است که از ابتدا هم از سوی شهرداری توجه چندانی به این مهم نشده است.

عباس ملازینلی با اشاره به به رویکرد شورای پنجم شهر یزد ادامه داد: طی چندماه گذشته نگاه خوبی شده و اعتبار خوبی هم برای تامین زیرساخت ها مصوب شد اما چالش تامین زمین و مکان مورد نظر مواجه هستیم.

ملازینلی با بیان اینکه شهرداری هم مکانی ندارد اضافه کرد: مشارکت کنندگان نیز تقاضای زمین داشتند که خوشبختانه 4 زمین برای ورزش همگانی آماده شه و قابل بهره برداری است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از این رویکرد و نگاه موجود اظهار داشت: شهرداری باید و می تواند در این اتفاق سهم مثری داشته باشد اما تقاضا داریم که زمین های ورزشی نیمه کاره دولتی به شهرداری ها واگذار شود تا ایجاد زیرساخت های بهتر و موثرتری را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.