عضو انجمن سرامیک ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با انتقاد از وضعیت تولید و سرمایه در یزد گفت: صنایع یزد در آستانه تعطیلی هستند و اگر این روند تداوم یابد تعطیل می شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسی فرشادپور در شصت و چهارمین نشست کارگروه تسهیل استان اظهار داشت: بهتر است برای تصمیم گیری بهتر و رسیدن به راهکار مطلوب، در این جلسات از صنعتگران دعوت شده و مسائل به صورت شفاف مطرح شود.

وی با بیان اینکه با تعریف از یکدیگر و با به به گفتن نمی توان جلسات برگزار کرد و مشکل رفع کرد ادامه داد: الان مسائل صنعت و تولید و تولیدکننده در استان به قدری پیچیده و دشوار است که اگر روند کنونی ادامه داشته باشد و به این شکل باقی بماند قطعا تعطیل خواهیم شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه در واحد تولیدی خود 1000 کارگر دارم که فعال هستند اضافه کرد: متاسفانه برای تامین مواد اولیه مشکل داریم و نمی توانیم بدون مواد اولیه تولید داشته باشیم در نتیجه هزار کارگر بیکار خواهند شد که فقط این تعداد نیستند و هر کدام خانواده چند نفره دارند.

وی با انتقاد از نوسانات نرخ ارز و مشکلات بانکی ناشی از تحریم ها عنوان کرد: در حال حاضر امکان گشایش ال سی نیست و نمی توانیم تبادل مالی داشته باشیم.

فرشادپور با بیان اینکه از یزد پول به حساب صرافی در خارج از کشور واریز می شود اما امکان برداشت نیست افزود: عملا نمی توانیم کاری از پیش ببریم و مجبوریم با کیف و چمدان پول جابجا کنیم که خطراتی چون سرقت و کشته شدن و ... به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه جهش های ناگهانی و کاهش ارزش پول ملی عواقب بدی برای تولید کننده و کارآفرین داشت عنوان کرد: متاسفانه سرمایه ما به یک سوم کاهش یافته این در حالی است که جنس تولیدی 10 برابر شد و برای مواد اولیه با قیمت قبلی نمی توانیم تامین کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با انتقاد از شیوه تصویب پرداخت تسهیلات و بی تاثیری این مبالغ با سودهای بازپرداخت گفت: صلوات فرستادن در این جلسات و این تسهیلات نتیجه ای نداشته است و تولید کننده از وضعیت فعلی راضی نیست.

وی اظهار داشت: گرچه سازمان صنعت در استان حمایت خوبی از واحدهای تولیدی دارد و همراهی می کند اما مسائل و مشکلات ما فراتر از استان است و به تصمیم گیری ملی نیاز داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.