به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این نهاد، این مددجوی تحت حمایت کمیته امداد تفت که به عنوان مهاجر جنگی همراه با خانواده‌اش از خرمشهر به یزد مهاجرت کرده گفت: پس از وقوع جنگ تحمیلی عراق بخش قابل‌توجهی از جمعیت شهرهای آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان از خانه و کاشانه خود که در مناطق جنگی قرار داشت به مناطق مختلف کوچ کردند و از آن زمان تاکنون در شهرستان تفت سکونت داریم.
وی اظهار کرد: تحصیلات خود را تا دیپلم در تفت ادامه دادم، به دلیل ناتوانی در پرداخت مخارج دانشگاه از ادامه تحصیل بازماندم و برای امرار معاش خود به کارهایی نظیر بنایی، کارگری و شاگردی روی آوردم.
این مددجو افزود: در سن 20 سالگی ازدواج کردم و بعد از مدتی خداوند فرزندی به ما عنایت کرد، در پرداخت اجاره ‌بهای منزل ، مخارج همسر و فرزندم دچار مشکل بودم، پنج سال به عنوان کارگر در کارخانه بافندگی مشغول به کار بودم و به دلیل مشکلات جسمانی از آنجا خارج شدم.
وی تصریح کرد: به شاگردی در مغازه پرده‌دوزی مشغول شدم و با حقوق ماهیانه 150 تا 500 هزار تومان زندگی خود را اداره می‌کردم، پس از گذشت پنج سال شاگردی در مغازه توسط یکی از نزدیکان متوجه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال این نهاد به افراد نیازمند شدم و تصمیم گرفتم با دریافت وام از این نهاد مغازه‌ای به صورت مستقل برای خودم ایجاد کنم.
این مددجو ادامه داد: بهمن‌ماه سال 93 پس از دریافت 15 میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد مغازه‌ای اجاره کردم و با خرید چرخ خیاطی و وسایل موردنیاز مشغول به کار شدم، در اوایل کار مشکلاتی وجود داشت اما پس از گذراندن سختی‌ها توانستم با اضافه کردن پارچه و به کار گرفتن یک شاگرد ثابت و 2 شاگرد به صورت ساعتی به کار پرده‌دوزی خود رونق دهم.
وی که در حال حاضر بطور متوسط ماهانه چهار میلیون تومان درآمد دارد، افزود: یک دستگاه وانت‌بار برای حمل بار و انتقال لوازم مورد نیاز مغازه تهیه کردم و موفق شدم سرمایهٔ مغازه خود را از 20 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش دهم و میزان فعالیت خود را با مغازه‌ای که قبلا در آن شاگردی می‌کرد هم‌سطح کنم و امیدوارم با توسعه کار خود برای تعداد دیگری از جوانان ایجاد اشتغال کنم.
هم اکنون حدود 38 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام (ره) استان یزد بهره مند هستند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.