به گزارش ایرنا، محمد زاده‌رحمانی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران مرکز استان یزد افزود: بهره برداری از بزرگراه یزد - بافق، نشانه گذاری 53 کیلومتر از جاده بافق- خرانق و آغاز طرح گازرسانی به دهستان کوشک از جمله برنامه‌های دهه فجر است.
وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به کوشک، همه مناطق شهرستان بافق از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.
فرماندار بافق با بیان این که 17 اولویت برای توسعه شهرستان در دستور کار است، افزود: ایجاد و توسعه صنایع جوار معدنی، توسعه گردشگری، ایجاد و توسعه صنایع جوار ریلی، توسعه گردشگری، ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری کشاورزی با محور خرما از مهمترین اولویت‌های توسعه است.
زاده‌رحمانی افزود: راه‌اندازی 11 بوم‌گردی در 2 سال گذشته، افتتاح دومین هتل شهرستان، استحکام بخشی و مرمت بافت تاریخی، راه‌اندازی موزه‌های آهن و فرهنگ، توسعه موزه وحشی بافقی، توسعه راه‌ها، از جمله اقدامات انجام شده به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری بافق است.
زاده رحمانی تصریح کرد: اجرای 35 کیلومتر آسفالت جاده‌های بین مزارع و تبدیل شهرستان به پایدارترین شبکه برق کشور از جمله اقدامات انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

** نرخ بیکاری بافق 9.6 دصد است
فرماندار بافق نرخ بیکاری شهرستان را 9.6 درصد اعلام کرد و یادآور شد: دو سوم بیکاران بافق با اجرای پروژه‌ها در دهه فجر مشغول به کار می شوند.
زاده‌رحمانی افزود: 14 هزار و 250 نفر در 192 کارگاه مشغول به کار هستند و با بهره برداری از واحدهای صنعتی و معدنی و ایجاد صنایع جوار معدنی تا سال آینده یکهزار نفر دیگر جذب بازار کار می شوند.
وی اضافه کرد: باتوجه به صنعتی و معدنی بودن بافق، مهاجرپذیری به عنوان مهمترین چالش این شهرستان مطرح است.

** ثبت 150 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
فرماندار بافق با تاکید بر توانمندی شهرستان در حوزه گردشگری گفت: راه‌اندازی 11 واحد بوم‌گردی، مرمت بافت تاریخی، توسعه موزه وحشی بافقی از جمله فعالیت های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.
زاده رحمانی تصریح کرد: تعداد آثار و بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست ملی در دولت‌ تدبیر و امید از سه اثر به 150 اثر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در حالی که بافق در گذشته در حوزه بهداشت و درمان امکانات و زیرساخت‌های حداقلی داشت، اکنون کلینیک تخصصی، بیمارستان 96 تختخوابی، پلی کلینیک تامین اجتماعی و خانه‌های بهداشت متعدد دارد که در حال فعالیت است.
وی با یادآوری تحصیل 12 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بافق گفت: این منطقه پیش از انقلاب واحد دانشگاهی نداشت،هم اکنون با برخورداری از واحدهای مختلف آموزش عالی به شهری دانشگاهی تبدیل شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب‌شرقی یزد قرار دارد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.