به گزارش ایرنا بابک دین پرست روز جمعه در نشست اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق اقتصادی خراسان شمالی اظهار داشت: همزمان با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، طرح های عمرانی خراسان شمالی نیز با ارزش 700 میلیارد ریال تا دهه فجر امسال برای افتتاح آماده می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخاب 31 شهرستان کمتر توسعه یافته کشوربرای اجرای طرح های توسعه ای افزود: برای توسعه این شهرستان ها برنامه هایی در نظر گرفته شده است که شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی یکی از این شهرستان ها است.
دین پرست درباره وضعیت سرمایه گذاری خارجی در کشور اظهار داشت: در سال 96، جذب 15 میلیارد دلار سرمایه خارجی در سطح کشور هدفگذاری شد که سهم خراسان شمالی در این زمینه جذب 90 میلیون دلار است که تا کنون 200 هزار دلار از این رقم جذب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در استان در سال 96 به نسبت 95 گفت: نرخ بیکاری در این استان از 12.2 درصد در سال 95 به 9.7 درصد در سال 96 رسیده است و این آمار نیاز به مراقبت و صیانت دارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات به طرح های توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی گفت: در خراسان شمالی برای اجرای این طرح 2 هزار و 620 میلیار ریال اعتبار به چهار بانک عامل واریز شده است اما تنها 170 میلیارد ریال از این رقم جذب شده است.
دین پرست افزود: تا کنون یکهزار و 612 طرح به بانک ها معرفی شده که تنها 609 طرح مصوب شده است و 310 پرونده منجر به پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه یکهزار و سه طرح عودت شده و یا در حال بررسی است اظهار داشت: 62 درصد از طرح ها به نتیجه نرسیده است و این درحالی است که بانک ها مکلف بودند این اعتبارات را تا روز گذشته تعیین تکلیف کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تمام این پرونده ها منجر به پرداخت می شد برای سه هزار و 893 نفر شغل ایجاد می شد اما اکنون برای 666 نفر اشتغالزایی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از عملکرد ضعیف خراسان شمالی در طرح رونق تولید گفت: عملکرد در این زمینه رضایت بخش نیست و در این استان تنها 550 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده این در حالی است که در برخی استان های همجوار 9 هزار میلیارد ریال برای رونق تولید اعتبار پرداخت شده است.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.