به گزارش ایرنا در این نشست که در شهرک صنعتی میبد برگزار شد ، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با عنایت به اینکه در شهرستان میبد نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت های چشمگیری دیده می شود ، انتقال دست آوردهای انقلاب به صورت مکتوب در قالب ارائه کتاب و یا تاریخ مصور از پیشرفت ها در زمینه صنعت و کارو کارگری همراه نوعی افتخار است.
سیداحمد علائی افزود : این اقدامات را می توان در کنار کارهای روتین مانند مسابقات ورزشی که دراین ایام الله برگزار می شود به صورت مدوام و همیشگی انجام داد.
کارشناس اجتماعی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی میبد نیز گفت : پیرو مصوبات قبلی اقدامات انجام شده در حوزه صنعت باید همراه با سه خروجی مصاحبه با افراد فعال شاغل درحوزه صنعت که دستی هم در جریان انقلاب دارند، ساخت کلیپ های یک دقیقه ای حاوی اطلاعات مفید درباره صنعت شهرستان در شبکه های مجازی و نشرجملات و پاراگراف های کوتاه مانند ' آیا می دانید' که بعد اطلاع رسانی داشته باشد در باره صنعت در رسانه های مکتوب باشد.
ابراهیم زینل پور در ادامه اظهار داشت : اقدامات را می توان در حوزه های انقلاب و شکل گیری آن ، جمعیت کارگری و کارآفرینان نسبت قبل ار انقلاب ، تعداد واحد های صنعتی ، صنایع دستی که مرتبط با صنعت هستند ، شناسایی نخبگان صنعت و... انجام داد.
وی تصریح کرد: هدف از انعکاس دست آوردهای صنعتی این است که اگر نارضایتی اجتماعی وجود دارد در کنار آن عواید و فوایدی هم انقلاب داشته است ، فوایدی که به دلیل عدم اطلاع رسانی نتوانسته منعکس شود.
مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی میبد هم طی سخنانی گفت : هدف برنامه ها باید برگردان عزت نفس به مردم ، دادن اعتماد نفس به آنها و کسب رضایتمندی مردم برای ایجاد شرایط بهتر اجتماعی باشد.
به گفته مسئول بسیج دانشجویی میبد تهیه آلبوم تصویری از پیشرفت های شهرستان ، جدی گرفتن تاریخ شفاهی میبد ، تهیه موشن گرافی در ارتباط با پیشرفت صنایع برای پخش بین دو نماز روز جمعه در مصلی آیت الله اعرافی و نیز پخش آنها در نمایشگاه هایی که برگزار می شود ، تجلیل از صنعتگران موفق و...از اقداماتی است که می توان در چهلمین سالگرد انقلاب انجام داد.
مصطفی گلمحمدی تصریح کرد : نسل جوان ما تنها به آمار توجه نمی کند آمار پیشرفت ها در حوزه های گوناگون باید علمی باشد ، باید جایی را مهیا کرد که جوانان ایده های خود را مطرح کنند ، از ایده هایشان استفاده و به آنها بها داده شود تا جوان نخبه ما طرح های خود در حوزه صنعت را برای اجرا به کشورهای اروپایی ارائه ندهد.
وی افزود : باید همراه با بیان دست آوردها و موفقیت ها از عیب ها و کاستی ها هم سخن گفت و در رفع آن کوشید همچنین لازم است به گونه ای عمل کرد که جوان ما بی اطلاع از اوضاع صنعتی نباشد.
دبیراجرایی ستاد دهه فجر میبد نیز در این نشست یاد آورشد : گاهی باید نقد ها به خود افراد برگردانده شود که مشخص شود خود چه فعالیتی را انجام داده اند.
حسین آقایی افزود : باید با انجام اقدامات به گونه ای باور و اعتقاد را در مردم ایجاد کرد.
ارائه کارهای نو و جدید مانند طراحی پازلی از نقشه شهر میبد و صنعت های آن در نمایشگاهی که برگزار می شود ، ایجاد غرفه در نمایشگاه برای اینکه دانش آموزان ایده های خود را ارئه دهند ، ارائه موشن گرافی به صورت کارتونی ،رتبه دوم شهرستان میبد از داشتن واحدهای صنعتی بعد از مرکز استان و... از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست کمیته کارو کارگری دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان میبد بود.
همچنین در این نشست بیان واقعیت هایی درزمینه صنعت و تولید به عنوان دست آوردها ، لزوم بیان رشد صنعت در میبد که البته تبعات مثبت و منفی هم داشته است ، تجلیل از پیشکسوتان و نخبه های صنعتی و پخش کلیپ های 10دقیقه ای از دست آوردها در نمایشگاه ها مطرح گردید.
استان یزد 2 هزار واحد صنعتی دارد ، شهرستان میبد نیزدارای 400 واحد صنعتی است.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.