علی افضلی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار ابرکوه افزود: این واحد در مجاورت مرکز فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) با زیربنای 900 متر مربع ساخته ‌شد.
وی بابیان اینکه مرکز یادشده با هدف ارائه آموزش در بخش‌های مختلف فعالیت خواهد داشت، اظهار کرد: این مرکز شامل هفت کارگاه آموزشی است.
افضلی با اشاره به اینکه مراکز کاریابی‌ها نیروهای متخصص به سرمایه‌گذاران و صنعتگران معرفی نمی‌کنند افزود: در صورتی‌ که باید نیازهای صنعت شناسایی و برای آموزش به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شوند لذا این موضوع در جلسات مختلف با صنعتگران و سرمایه‌گذاران مطرح شد.
افضلی با اشاره به طرح توسعه کسب‌ و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) اضافه کرد: با شناسایی ظرفیت‌ شهرستان ها می‌توان در توسعه کسب‌ و کارهای خرد مؤثر باشد .
این مسئول یادآور شد: برای اختصاص اعتبار خرید تجهیزات فنی و حرفه‌ای ابرکوه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و مسئولان شهرستان هم تلاش کنند تا آموزش های فراگیر، توسعه یابد.
فرماندار ابرکوه هم در این دیدار علاوه بر راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای خواهران ، بر برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی تأکید کرد و گفت : شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای باید به طور ویژه ‌دنبال شود تا در کسب مهارت ، راهگشای مشکل بیکاری باشد .
محمد کاظمی نسب افزود : باید تأسیسات و زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شود تا دانش آموزان به آموزش تشویق شوند و به یادگیری رشته های فنی و حرفه‌ای ،آموزش ها و مهارت‌آموزی گرایش پیدا کنند .
وی خاطر نشان کرد : با توسعه آموزش‌های مهارتی می‌توان به روند توسعه اساسی ترین راه در مسیر تولید ملی و تحقق بهبود وضعیت معیشتی افراد جامعه گام برداریم .
در استان یزد 16 مرکز آموزش فنی دولتی و 359 آموزشگاه آزاد ، آموزش‌های مهارتی را در رشته‌های مختلف به علاقه ‌مندان ارائه می‌کنند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.