مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به لزوم تدبیر ویژه‌ برای ایجاد رونق در گردشگری استان گفت: محور اصلی توسعه استان یزد گردشگری است.

سیدمصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طی سال های گذشته و در دوران دولت تدبیر و امید گام‌های بلندی در بخش گردشگری برداشته شده و مجموعه ها و تاسیسات گردشگری قابل توجهی به چرخه گردشگری وارد شده اند.

وی با اشاره به وضعیت مراکز اقامتی در استان اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، استان یزد به رتبه ممتاز در ایجاد مراکز اقامتی، پذیرایی و سایر خدمات کشوری در سال های اخیر دست یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در حال حاضر تعداد تخت های واحدهای اقامتی بیش از تعداد گردشگر است و به علت شرایط تحریم در جذب گردشگر خارجی با مشکل رو به رو شده ایم.

فاطمی، اقدامات لازم به منظور رفع این مشکل را معرفی بهتر استان یزد و تبلیغات اثرگذار خواند و عنوان کرد: تبلیغات متنوع، ارائه برنامه‌های مشخص در حوزه برندسازی، حضور فعال در نمایشگاه های داخلی و خارجی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی از دیگر برنامه‌های موثر در این زمینه را طراحی وب سایت و تبلیغات مجازی، برگزاری و حضور در جشنواره‌ها، تهیه فیلم، بروشور، نقشه، کتاب، نشریه و خبر برشمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه کسب‌ و کارهای گردشگری نیز همانند دیگر صنایع، دستخوش مالیات‌ها، هزینه‌ها و عوارض خاصی است، اظهار داشت: مالیات های سنگین سد راه رونق صنعت گردشگری است که لازم است نگاه ها در این زمینه متفاوت بوده و متعادل شود.

فاطمی عمده مشکل واحدهای فعال در حوزه گردشگری را تخصیص زمین، دریافت تسهیلات و میزان مالیات ها برشمرد و افزود: صنعت گردشگری از طریق جذب سرمایه خارجی و کسب درآمدهای ارزی کمک موثری به اقتصاد جامعه می‌ کند و راه موثری برای توسعه استان یزد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همچنین با اشاره به عدم وجود هتل 5 ستاره در استان یزد و تاکید رئیس جمهوری مبنی بر اینکه استان های فاقد هتل 5 ستاره تسهیلات ویژه ای برای تاسیس این گونه هتل ها اختصاص دهند گفت: تمهیدات لازم از سوی اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه های ذیربط در زمینه اختصاص زمین به سرمایه گذاران دیده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.