دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با تاکید بر لزوم حمایت جدی از کارگران و تشکل‌های کارگری یزد گفت: امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد و با عضویت در تشکل‌ها از کار اخراج می‌شوند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدعلی دهقانی در نشست شورای کارگری با استاندار و مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی از سوی کارگران در روز کارگر مطرح شد ولی پیگیری و محقق نشد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه کارگری بسیار است و با یکی دو نشست نمی‌توان به آن رسیدگی کرد ادامه داد: جامعه کارگری در طول انقلاب همراه با نظام پیش آمده و زیبنده نظام نیست که این طبقه از جامعه دلخور باشد و تحت فشار قرار گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با تاکید بر اینکه امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد، اضافه کرد: متاسفانه قراردادهای کار به شکلی است که کارگران توان دفاع از خود هم ندارند و علیرغم مکاتبات و زحماتی که نمایندگان و استاندار برای این قشر دارند کسی نمی تواند کاری انجام دهد.

وی با انتقاد از اخراج عضو شورای کارگری و تشکیلات کارگری از محل کار اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی داریم که نیاز است با قاطعیت بیشتری مسئولان ورود پیدا کنند تا مشکلات حل شود و از اخراج کارگران با بهانه های واهی جلوگیری شود.

دهقانی با بیان اینکه کارگران مانند مرغی شدند که در عزا و شادی سر بریده می شوند اضافه کرد: متاسفانه در حوزه تامین اجتماعی بسیار مشکل داریم و با وجود اینکه حق بیمه پرداخت می کنیم اما حذف برخی داروها فشار به کارگر می آورد.

وی همچنین با انتقاد از رفتار برخی کارفرمایان در خصوص پرداخت حق و حقوق کارگران گفت: در مورد کارهای سخت و زیان آور نیز مشکلاتی داریم که کارفرما زیر بار پرداخت 4 درصد نمی رود و باید کارگر پرداخت کند که این ظلم بزرگی به کارگران است.

دهقانی با اشاره به تبعیض های موجود و فشار به کارگران اضافه کرد: قالیبافان هم که مشکلات مشخص و پیدایی دارند و با تاخیر در پرداخت دو روزه بیمه، تامین اجتماعی فوری بیمه را قطع می کند اما اگر کارفرماها تاخیر ماهیانه داشته باشند اتفاقی نمی افتد.

وی تصریح کرد: قانون به درستی اجرایی نمی شود و اگر این قوانین اجرای صحیحی داشته باشد کارگران نباید در بحث درمان دچار مشکل باشند و تحت فشار قرار بگیرند.

دهقانی بیان داشت: برخی از کارخانجات و صنایع، تاخیرهای چند ماهه در پرداخت حقوق و دستمزد نیروی کار خود دارند و کارگران این کارخانجات نسبت به تاخیرهای چندماهه و چندین ماهه حقوق و دستمزد خودشان اعتراض دارند که کسی رسیدگی نمی کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اظهار داشت: حقوق های معوقه امان کارگران را بریده است و قراردادهای موقت کار مزید بر علت شده تا نتوانند زندگی بی دغدغه داشته باشند و اضطراب دارند که پایان ماه چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: درخواست داریم نمایندگان وقت بیشتری برای قشر کارگر بگذارند و بتوانند درخواست های جامعه کارگری که به دست نمایندگان باز می شود را بررسی و گره گشایی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد گفت: اگر موردی در رابطه با کارگران قرار است در مجلس شورای اسلامی مطرح شود با هماهنگی و مشورت تشکل های کارگری باشد تا بتوانیم همراهی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.