حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در بازدید از دفتر کار خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ایرنا، به عنوان تنها خبرگزاری رسمی کشور در نظام اطلاع رسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار هست.
وی ادامه داد: اخبار شهرستان که پس از تهیه، تنظیم و پردازش ارسال می‌شود، در سریعترین زمان ممکن از سوی ایرنا یزد منتشر می شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه ایرنا می‌تواند نقش پیشانی شهرستان را در عرصه استانی و ملی ایفا کند، اضافه کرد: این نهاد به عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران باید معرف چهره عملی و مشهود منطقه در سطح کشور باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: نگاه و نگرش مسئولان به ایرنا مثبت است، بایستی مسئولان شهرستان ضمن همکاری و همسویی در همه زمینه‌ها برای انعکاس خبری با ایرنا همکاری تنگاتنگی داشته باشند .
رئیس شورای فرهنگی ابرکوه در ادامه میزگردهای ایرنا را انعکاس‌ دهنده مشکلات منطقه به مسئولان استان و کشور دانست و افزود: میزگردها جایگاه اثرگذاری در نظام اطلاع رسانی کشور دارد.
حسینی با اشاره به آثار مثبت این نشست ها در ایرنا یزد، خواستار همکاری مجدانه فرماندار و تمام مسئولان با خبرنگار ایرنا در ابرکوه در این ارتباط شد .
وی اضافه کرد: همکاری با ایرنا در تشکیل میزگرد های شهرستان موجب حل بعضی مشکلات و چالش ها خواهد شد.
حسینی در ادامه با گرامی داشت سالروز سفر( 15 دی 1386) مقام معظم رهبری به ابرکوه افزود: نشریه و پایگاه اطلاع‌رسانی 15دی، تلاش خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی شهرستان دارد.
همچنین فرماندار ابرکوه در این بازدید با اشاره به اهمیت فعالیت کار ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی ، گفت: دولت در شرایط بسیار سخت اقتصادی کشور را اداره می کند و برخی ها به گونه ای وانمود می کنند، کار کردن سخت شده است .
محمد کاظمی نسب تصریح کرد: در چنین شرایطی کارهای بسیار بزرگی در عرصه بین‌المللی و داخلی انجام ‌شد و حرف‌های بسیاری نظام و کشور دارد که انعکاس آن‌ها وظیفه رسانه‌هاست.
وی افزود: ایرنا در خط مقدم این رسالت بزرگ قرار دارد، فعالیت های بسیار چشمگیری در عرصه ملی و بین‌المللی در این ارتباط انجام داده است.
فرماندار ابرکوه تصریح کرد: دولت تلاش‌های خوبی در توسعه امور سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اجرایی انجام می‌دهد و ایرنا از تمام ظرفیت‌ها اطلاع‌ رسانی برای انعکاس خدمات دولت استفاده می‌کند.
فرماندار ابرکوه همچنین تاکید کرد: رسانه ها خصوصا برای رشد و توسعه شهرستان به‌ ویژه برای رشد صنعت سبز گردشگری نقش تأثیرگذاری دارد.
محمدکاظمی نسب با اشاره به وجود افزون بر 400 اثر تاریخی و طبیعی شهرستان افزود: همه اذعان دارند مزیت ابرکوه با عنایت به حوزه فرهنگی ، گردشگری است و آثار تاریخی و طبیعی گران بهایی دارد لازم است برای معرفی آن بیشتر تلاش کرد.
فرماندار ابرکوه ادامه داد: برای توسعه و رشد صنعت گردشگری رسانه ها هستند که می‌توانند رسالت تاریخی خود را به خوبی انجام دهد.
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: فضای مجازی ، رسانه چاپی و خبرگزاری‌ها برای این موضوع رسالت ویژه‌ای دارند.
کاظمی نسب با قدردانی از فعالیت های خبرنگار ایرنا تأکید کرد: ایرنا تلاش تأثیر گذاری دارد و به همین جهت انعکاس و مشکلات شهرستان راه را برای مسئولان هموار می‌کند.
فرماندار ابرکوه بیان کرد: این رسانه در چارچوب رسالت تاریخی و اطلاع رسانی خود برای معرفی چهره تاریخی و طبیعی منطقه به مردم تلاش دارد این تلاش‌ها بایستی مضاعف‌تر شود.
وی بیان کرد: باید بیشتر در حوزه معرفی و توسعه شهرستان از ظرفیت‌ نشریه های محلی نیز استفاده شود.
همچنین شهردار ابرکوه بابیان اینکه کار فرهنگی خصوصا خبر به نوعی ایثار و فدکاری است، گفت: کار در حوزه رسانه در واقع فعالیت خبری و فرهنگی است و افرادی که در این عرصه فعالیت دارند، از جمله شخصیت های از خود گذشته هستند.
سید علیرضا رسولی تصریح کرد: فعالان عرصه خبر، به پول فکر نمی کنند، این کار عشق، علاقه و روحیه ایثارگری می‌طلبد، این ویژگی را در وجود خبرنگاران ایرنا خصوصا در ابرکوه به ‌وضوح دیده می‌ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه هم با گرامی داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری گفت: این مایه مباهات برای مردمان این شهرستان است.
محمدجواد معماریان بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، شهر ابرکوه اگر قدیمی است اما فکر مردم، فکر نو و جوان است اظهار داشت: باید با افکاری نو برای رشد و توسعه شهرستان تلاش کنیم.
وی در این بازدید یاد و خاطره شهید علی‌اکبر کارگر، شهید رسانه این شهرستان را گرامی داشت.
در این بازدید با اهدا لوح سپاس از تلاش های کارگر ابرقوئی خبرنگار ایرنا در عرصه اطلاع رسانی تجلیل شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.