به گزارش ایرنا ، محمد کاظمی نسب روز چهارشنبه در دومین مجمع سلامت شهرستان که با حضور تعدادی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان و خیران سلامت برگزار شد ، افزود: به‌رغم تلاش ‌هایی که چهار سال گذشته انجام شد هنوز، حوزه بهداشت و درمان جوابگوی مردم نیست و باید سطح کیفی خدمات حوزه سلامت ارتقا پیدا کند.
وی بابیان اینکه سطح طرازی که نظام برای نظام سلامت تعریف کرد ، افزود: باید با تلاش جمعی سطح خدمات درمانی ارتقاء پیدا کند تا از تعداد مراجعان به مراکز درمانی کاسته شود.
امام‌جمعه ابرکوه هم با گرامیداشت یاد و خاطره سفر مقام معظم رهبری در 15دی ‌ماه 1386 به این شهر گفت: باید برکات این سفر پربار همچون اختری پرفروغ بر آسمان ایمان و اعتقاد مردم بدرخشد.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با قدردانی از تلاش مسئولان حوزه سلامت افزود: حوزه درمان بایستی به خاطر محرومیت و دوری از مرکز استان مورد توجه بیشتر مسئولان باشد در حالیکه خیلی عقب‌ است، انتظار داریم مردم و مسئولان برای رفع آن تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی تصریح کرد : سلامت یکی از دستاوردهای پر ارزش بهداشت و درمان است، ضرورت دارد، مردم این مهم را مورد توجه قرار دهند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه شهروندان باید سلامت خود را بیشتر مورد توجه قرار دهند یادآورشد : رعایت بهداشت و درمان در زندگی از جمله ضرورت های اساسی ست .
حسینی اظهار کرد: رسیدن به نقطه سلامت و پیشگیری از هرگونه آسیب‌های بهداشتی و تهدید زندگی باید بیشتر مورد باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های عمرانی حوزه سلامت به خاطر کمبود اعتبار نیمه ‌تمام است .
دکتر عبدالحسین اکرمی با توجه به ساخت و ساز پروژه های بهداشتی و درمانی در شهر ابرکوه و بخش بهمن تصریح کرد: برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه ها باید بودجه مورد نیاز تامین شود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: باید تلاش کنیم، مردم کمتر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.
دکتر محمدحسن لطفی افزود: برای اجتماعی کردن سلامت ، اجرای سیاست‌های حوزه سلامت ، ارتقاء ، تأمین و حفظ سلامت تلاش کرد.
وی افزود: 11درصد جمعیت 53 هزار نفری شهرستان ابرکوه ، سالمند هستند و در این زمینه شهرستان تفت از لحاظ تعداد جمعیت سالمندان در صدر قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: راه‌های سلامت را باید در جامعه با استفاده از غذاهای سالم ، کنترل بیماری ها غیر واگیر و محو بیماری‌های واگیر دار ارتقا داد که بخش عمده آن در این حوزه بر عهده مردم است.
وی افزایش کانون سلامت محله‌ای ، ارتقاء زمینه ورزش در محلات ، توانمندسازی و آگاه‌سازی مردم در حوزه سلامت را بخشی از راه‌های سلامت برشمرد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تأکید بر اینکه رسانه‌ها در تأمین سلامت مردم نقش اساسی دارند یادآور شد: نقش رسانه‌ها در ارتقاء سطح سلامت مردم بسیار مؤثر است .
لطفی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ سلامت کار مهمی است ، تصریح کرد: باید بالاترین کیفیت خدمات را به مردم ارائه دهیم و رضایت‌ مندی آنها را جلب کنیم.
به گزارش ایرنا ، در این نشست با اهدا لوح تندیس از جمعی خیران حوزه سلامت ابرکوه تجلیل شد.
هم‌اکنون 85 درصد جمعیت استان یزد شهرنشین و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.
شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان دولتی ، پنج مرکز بهداشتی ، 34 پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، 2 مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی 115 دارد که به مردم خدمات ارایه می کند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.