رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با هدف آمادگی بیشتر و افزایش توان پاسخگویی حوزه بهداشت و درمان هنگام وقوع حوادث و بر اساس برنامه زمان بندی و هماهنگی‌های انجام شده، این مانور ظهر امروز برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر فرزاد رحمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: تمامی ارگان‌های امدادی بر اساس شرح وظایف محوله اقدامات لازم را برای امدادرسانی به مصدومان در محل فرضی انجام دادند و با توجه به سناریو فرضی، به علت مشکلات ایجاد شده، قسمتی از بیمارستان تخلیه و اقدامات درمانی بی وقفه در فضای جایگزین انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: این مانور بر اساس مخاطرات احصا شده منطقه در این سطح، برای اولین بار در شهرستان بستان آباد برگزار شد.
جلسات آموزشی و تمرینی بین مسئولان و کارکنان بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان بستان آباد و EOC (هدایت عملیات بحران دانشگاه) به این منظور، حدود دو ماه تداوم داشت.
 اعزام تیم‌های ارزیاب سریع اورژانس پیش بیمارستانی، فعال سازی چارت تشکیلاتی بحران Hics بیمارستان، افزایش ظرفیت بیمارستان در بحران، مدیریت ازدحام در حوادث، تعامل برون سازمانی با سایر اعضای کارگروه بحران شهرستان، اعزام تیم‌های بهداشت روان به منطقه آسیب دیده و شروع فرآیندهای مرتبط با حوادث و بلایا در حوزه بهداشت و درمان از اهداف برگزاری این مانور بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.