به گزارش ایرنا، بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان که تعدادی از استانداران مشمول این قانون شدند؛ استاندار یزد نیز به تبع این قانون از صحنه امور اجرایی، سیاسی و اقتصادی استان کناره گیری کرد و پس از آن این مسئولیت حساس اجرایی در استان با سرپرستی اداره می شود.
تاخیر در انتخاب استاندار جدید شایعات، واکنش ها و نگرانی هایی را در میان افکار عمومی، رسانه ها و فضای مجازی ایجاد کرد و این روز ها گمانه زنی ها و شایعات مختلف در خصوص انتصاب استاندار جدید داغ است و کش و قوس ها در این زمینه ادامه دارد.
در حالیکه وزارت کشور بر انتخاب گزینه غیربومی برای استانداری یزد تاکید دارد؛ برخی صاحب نظران، مسئولان و افراد تاثیر گذار در استان خواستار انتخاب فرد بومی و آشنا به مسایل و مشکلات استان برای این منصب هستند.
اما آنچه مردم و مسئولان دارالعباده یزد بیش از هر چیز بر آن تاکید دارند تسریع در معرفی استاندار جدید است تا با تسلط و آشنایی کامل امور اجرایی را در فرصت کم باقی مانده دولت دوازدهم به بهترین شکل به پیش ببرد.
نکته و بحث اساسی که باید به آن اشاره شود اینکه در شرایط فعلی که یزد با مشکل خشکسالی مداوم و پی در پی و کم آبی شدید مواجه می باشد لازم است فردی بر کرسی استانداری بنشیند که بتواند این حساسیت ها را خوب مدیریت کند.
مبحث دیگری که باید مورد توجه مدیر ارشد اجرایی قرار گیرد و عالی ترین مقام اجرایی استان آن را نظر خود قرار دهد توجه به زمینه ها و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان است.
گسترش صنایع آلاینده به خصوص کاشی و فولاد طی سالهای گذشته موجب شده تا مردم از وضعیت بحران آلودگی هوا به شدت خسته شوند و امید زندگی سالم و با نشاط را از دست بدهند.
خوشبختانه در سال های اخیر توجه ویژه مسئولان استان به بحث سلامت و بهبود وضعیت آلودگی هوا، تجدید نظر در سیاست ها و برنامه ها، پیشگیری از استقرار صنایع آلاینده و حمایت از صنایع غیرآلاینده امیدواری های زیادی را در میان مردم ایجاد کرده است.
مهیا بودن شرایط لازم برای رشد اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری این فرصت را پیش روی استاندار آینده خواهد گذاشت که بتواند با بهره گیری از این فرصت ها کارنامه درخشانی را از خود به جای بگذارد.
در پایان لازم است به این نکته اشاره شود که انتخاب استاندار جدید در میان افراد معرفی شده و مورد نظر وزارت کشور می تواند موجب تسریع و شتاب بخشیدن به اجرای سیاست های دولت در استان شود.
فردی که بتواند در مدت باقی مانده با کمترین تغییر و تحولات و تکیه بروضعیت موجود، به بهترین شکل مدیریت ارشد اجرایی استان را در دست گیرد.
6198/ 2047
حمد جعفری ندوشن
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.