به گزارش ایرنا مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اردکان هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء سلامت روحی خانواده ها و توجه به مسائل جهان بینی و تقویت رفتار سازگاری در میان آنها عنوان کرد.
حسین صالحی اظهار داشت: این دوره با بهره گیری از استادان و مشاوران برگزار می شود و در این راستا همسران زندانیان در ساعات تعیین شده در کارگاه های تخصصی حضور یافته و به صورت پرسش و پاسخ مهارت های زندگی را آموزش می بینند.
همچنین دادستان اردکان با اشاره به تأثیر مستقیم محیط خانواده در کاهش انگیزه به ارتکاب جرم توسط افراد، نقش زنان را در این ارتباط کلیدی دانست.
محمدعلی ابوالحسنی اظهار داشت: بررسی پرونده های قضایی و انجام تحقیقات محلی از متهمان نشان می دهد که به واسطه مسائل مختلف، نبود صمیمیت در کانون خانواده درصد ارتکاب به جرم افزایش می یابد.
وی ادامه داد: مسائلی از قبیل اعتیاد، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری، آسیب های فضای مجازی و طلاق از جمله آسیب ها و مشکلاتی است که فرزندان و همسران مددجویان زندان ها را تهدید می کند و نیازمند ارائه طرح و برنامه ریزی جهت کنترل و کاهش آسیب هاست.
این دوره در راستای انعقاد تفاهم نامه سازمان زندان ها و وزارت کشور با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و زندان اردکان تشکیل شد.
پس از اجرای موسیقی سنتی اولین کارگاه با حضور مهدی شمالی ، کارشناس مشاوره و روانشناس شهرستان برگزار شد.
در این نشست اشاره ای به تعداد مددجویان زندانی در اردکان نشد
تعداد مددجویان یزد در چهار زندان حدود چهار هزار نفر است، جمعیت این استان در سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر بود که 85 درصد در 21 شهر زندگی می کنند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.