زهره اکرمی روز چهارشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته معلولان( 12 تا 18 آذر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با پرداخت این مبلغ زمینه اشتغال 64 معلول و مددجوی زیر پوشش فراهم‌ شد.
وی بابیان اینکه هم‌ اکنون 167 فقره پرونده اشتغال افراد معرفی شده به بانک های عامل در نوبت پرداخت وام قرار دارند ، افزود: وام برای مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون ریال و برای طرح‌های کسب‌ و کار خرد و خود اشتغالی تا سقف 200 میلیون ریال پرداخت می‌شود.
اکرمی بابیان اینکه هدف سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است، ادامه داد: سال گذشته برای 76 نفر از بهبودیافتگان اشتغال فراهم ‌شده است.
رئیس بهزیستی ابرکوه با بیان اینکه 10 درصد افراد جامعه با معلولیت‌های ذهنی، جسمی ، حرکتی، شنوایی و بینایی روبرو هستند، ادامه داد: یک هزار و 20 معلول تحت پوشش این اداره قرار دارند که از این تعداد 70 درصد آنها متأهل هستند.
این مسئول ، طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج برای 203 زوج ، برگزاری 20 کارگاه آموزشی برای 199 زوج جوان ، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و معاینه چشم 824 کودک سه تا 6 ساله در روستاها، اجرای طرح غربالگری شنوایی 393 نوزاد ، برگزاری 12 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای 350 نفر را بخشی از فعالیت‌ها بیان کرد.
رئیس بهزیستی ابرکوه اضافه کرد: کارگاه آگاه ‌سازی پیشگیری از معلولین در مدارس برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در حال اجراست و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در همین کارگاه آموزشی برای گروه سنی میان سال و سالمندان برگزار خواهد شد.
اکرمی با اشاره به کمک‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 460 میلیون ریال از محل کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی مردم و خیران جذب ‌شد .
هم‌اکنون 980 معلول و 300 خانوار مددجو زیرپوشش اداره بهزیستی ابرکوه هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
همچنین مدیرکل بهزیستی یزد، 12 آذر ماه جاری بابیان اینکه سالانه 2 هزار و200 نفر بر اثر عوامل ژنتیکی و محیطی به تعداد معلولان استان افزوده می شود، جمعیت دچار معلولیت‌های بارز متوسط تا شدید را حدود 50 هزار نفر برآورد کرد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
دکتر جلیل عفتی روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی معلولان (12 آذر) در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون برای 25 هزار و 200 معلول پرونده تشکیل شد.
وی بابیان اینکه بیشتر معلولان یزد مرد هستند، اظهار داشت: 38 درصد معلول جسمی حرکتی، 34 درصد معلول ذهنی ، 13.5 درصد با مشکل بینایی ، 12 درصد نیز ناشنوا و بقیه دچار دیگر معلولیت‌ها هستند.
وی افزود: برای پیشگیری از عوامل ژنتیکی و وراثتی طرح‌های غربالگری شنوایی نوزادان ، تنبلی چشم و مشاوره‌های قبل ازدواج در حال انجام است که به نتایج خوبی هم‌دست یافته ایم.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.