به گزارش ایرنا علی محمودی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هریس اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته برای توسعه روستایی شهرستان 68 میلیارد ریال بوده که با تلاش دستگاه های اجرایی و جذب مازاد برتخصیص اعتبار تا کنون 101 میلیارد ریال برای 23 طرح در زمینه کشاورزی، صنعت و گردشگری پرداخت شده است.
وی با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال، گفت: انتظار از دستگاه های اجرایی این است که نسبت به شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان در زمینه کسب و کار اقدام و مشاغلی را که دارای بازار کار مناسب هستند، شناسایی و به متقاضیان معرفی کنند.
محمودی همچنین بر لزوم توجه به تمام مراحل اعطای تسهیلات اشتغالزایی به نحوی که با شناسایی افراد واجد شرایط، منبع مالی محدود تخصیص یافته منشا اثر مثبت در جامعه شود و اشتغال پایدار واقعی را ایجاد کند، تاکید کرد.
فرماندار هریس با اشاره به مشکلات پیش آمده در مورد پرداخت نشدن تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک های عامل گفت: متقاضیان مشاغل خانگی که پارسال موفق به اخذ تسهیلات نشده اند مجدد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات با مهلت 10روزه معرفی شده اند.
وی افزود: در این زمینه هفت میلیارد ریال از سال گذشته و یک میلیارد و 200میلیون ریال اعتبار جدید به مشاغل خانگی مصوب و به بانک های عامل اعلام شده و در صورت اتمام مهلت 10 روزه برای متقاضیان پارسال، متقاضیان جدید معرفی می شود.
محمودی کاهش دیوان سالاری و همکاری بانک ها برای روان سازی و ایجاد اشتغال را از مهم ترین ضروریات در موضوع اشتغال برشمرد و هماهنگی و همکاری بیشتر شعبات بانک های شهرستان در اعطای تسهیلات اشتغالزایی را خواستار شد.
وی بر لزوم پیوند بین اشتغال، مهارت آموزی و تکیه بر نیروی کار توانمند تاکید کرد.
شهرستان هریس با 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/6132/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.