به گزارش ایرنا ، محمدحسین غنیمت روز پنجشنبه در شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان میبد با گرامیداشت سوم دسامبر( 12آذر) روز جهانی معلولان به اهمیت این روز در معرفی نخبگان معلول و توانمندی‌های آن‌ها درزمینهٔ های مختلف دارد ، اشاره کرد.
وی افزود: بیان مشکلاتی که گریبان گیر معلولان است نیز می‌تواند به مناسبت این روز در جهت آگاه‌سازی مسئولان و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاران جامعه مطرح شود.
معاون توان‌بخشی بهزیستی استان یزد تصریح کرد: با مسئولیت‌پذیری و احساس مسئولیت می‌توان به این نکته توجه کرد، اگر معلولان در جامعه کمتر حضور دارند ، به خاطر داشتن مشکلات برای تردد در سطح شهر است که نمی‌توانند به‌صورت ایمن به خاطر عدم مناسب‌سازی فضاها در شهر رفت‌وآمد کنند.
وی ادامه داد: می‌توان با کمک هم فضای شهر را برای رفت‌وآمد آسان همه به مراکز عمومی نظیر بانک‌ها ، داروخانه‌ها ، پارک‌ها و... بهینه‌سازی کرد.
فرماندار میبد در این نشست با شاره به رفع مشکل مناسب‌سازی در 60 درصد ادارات شهرستان ، گفت : سد معبر مشکل مهمی است که تابه‌حال باوجود برخوردهایی که تابه‌حال در دوران شهرداران شهرستان صورت گرفت ، همچنان باقی است.
حسین فلاح افزود: سد معبر آفتی است که افراد با مرتکب شدن آن پیاده‌روی خیابان را در تملک خوددارند و باید چهره به چهره با آن‌ها برخورد و تذکر داده شود.
امام‌جمعه میبد نیز گفت : ما و معلولان برای تسهیل زندگی آن‌ها در جامعه مسئولیت داریم و یکی از مصادیق این مسئولیت موضوع مناسب‌سازی معابر است .
حجت الاسلام علیرضا اعرافی تصریح کرد: جامعه سالم، جامعه‌ای است که افراد در آن ، معلولان جامعه را از خود بدانند و برای روان‌سازی زندگی آن‌ها با توجه به وظیفه اخلاقی ، شرعی و دینی تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد : پرداختن به موضوع مناسب‌سازی نیازمند همکاری همه است و می‌توان در یک برنامه تعیین‌شده چندساله همراه بازمان بندی و بخش‌بندی به این امر پرداخت.
در حال حاضر 2 هزار و 535 نفر معلول در بانک اطلاعاتی اداره بهزیستی میبد ثبت‌نام‌شده‌اند که یک هزار و 583 نفر آن‌ها مرد و یک هزار و 35 نفر زن و 74 نفر نیز اطفال هستند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.