به گزارش ایرنا بخشدار مرکزی اردکان در این مراسم گفت: کتاب، عصاره تجربه‌ بشر و راهنمای بسیار خوبی است که در همه زمینه‌ها می‌تواند به کمک انسان بیاید.
کمال حلوایی با ابراز تأسف از اینکه سرانه مطالعه در جامعه بسیار پایین است، بخشی از این مساله را مربوط به گسترش فضاهای مجازی و عدم فرهنگ‌سازی صحیح در این حوزه دانست.
وی اظهار داشت: اقدام فوری و اساسی برای افزایش آگاهی مردم از فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی لازم است.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش مرکزی اردکان با اشاره به سوابق فرهنگی و علمی مردم این بخش به شخصیت‌های فرهیخته شهر احمدآباد اشاره کرد و گفت: پرورش انسان کامل جز در سایه مطالعه و علم‌آموزی امکان‌پذیر نیست.
حلوایی نقش آموزش و پرورش را در گسترش و بسط فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های تشویقی، علاقه به مطالعه در نسل جوان ایجاد شود.
اجرای سرود یار مهربان، نمایش کلیپ با موضوع کتاب، مسابقه بهترین جمله با موضوع من اگر کتاب بودم، اجرای نمایش و معرفی کتاب از جمله برنامه هایی بود که توسط دانش آموزان در این مراسم اجرا شد.
در پایان تعدادی کتاب از طرف اداره کتابخانه های عمومی به کتابخانه مدرسه عصمت وکیلی اردکان اهدا و نمایشگاه کتاب برای استفاده دانش ‌‌‌‌‌‌‌‌آموزان افتتاح شد.
اغلب دانش آموزان دبستان وکیلی در طرح تعالی کتابخانه های احمدآباد عضو هستند و نشست های کتاب‌خوان مدرسه ای با همکاری کتابخانه های عمومی به طور مستمر در این مدرسه اجرا می شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.