به گزارش ایرنا محمدحسین مصدق روز یکشنبه به مناسب هفته جهانی غذا ( 27 - 22 مهرماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران نقش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را در مقوله سلامت مهم دانست.
وی از رسانه‌ها خواست الگوهای صحیح مصرف و تغذیه را به مردم اطلاع دهند و از این طریق از بروز بیماری در جامعه جلوگیری کنیم.
مصدق بابیان اینکه مصرف نمک، قند و شکر و چربی سلامت افراد را به‌شدت تهدید می‌کند، اظهار داشت: اگر این الگو تغییر نکند و مردم به استفاده از غذاهای سالم و سنتی بازنگردند، شاهد بروز بسیاری بیماری‌ها در میان افراد خواهیم بود.
وی در ادامه بابیان اینکه یزد در مصرف فست فودها ( غذای فوری) در رتبه ششم قرار دارد، افزود: همچنین مردم این استان ازلحاظ چاقی و اضافه‌وزن در رتبه 14 کشوری قرار دارند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد جایگاه استان را در مصرف نمک در میان 31 استان 13بیان کرد و گفت: با اصلاح درست مصرف غذا می‌توان از بیش خوری قند، نمک و مقدار چربی جلوگیری کرد.
مصدق در ادامه با اشاره به گرسنگی یک میلیارد نفر در جهان خاطرنشان کرد: فرهنگ گرسنه را سیر کردن در جامعه باید نهادینه شود، این شیوه را ابتدا در محله‌ای زندگی می‌کنیم آغاز کرد و گسترش داد.
وی افزود: متأسفانه امروز در حالی شاهد فقر غذایی در برخی نقاط هستیم که چاقی و حیف میل غذا به معضل جدی تبدیل‌شده و بیماری‌های غیر واگیر ناشی از مصرف نادرست غذا نظیر دیابت و فشارخون افراد را تهدید می‌کند.

** تغییر ذائقه مردم به مصرف نان سفید
همچنین مدیر نظارت و مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ذائقه مردم بر استفاده از نان سفید است و به همین دلیل نانوایان به دنبال تهیه آرد سفید برای تهیه و پخت نان هستند، این امر باعث شد مردم از ضرورت سبوس در نان غافل شوند.
رضا مورکیان افزود: مردم باید در جریان خواص مفید سبوس و عوامل مخرب استفاده بلندمدت نان سفید و بدون سبوس بر بدن انسان قرار گیرند.
وی در ادامه با اشاره به درج نشانگر رنگی سلامت بر روی بسته‌های تمام مواد غذایی تولیدی استان گفت: بر اساس برچسب نشانگر تغذیه، مصرف‌کننده به‌صورت دقیق از مواد اولیه موجود در این محصول به‌خوبی اطلاع پیداکرده و بر اساس نیاز بدنش محصولات مصرفی را انتخاب می‌کند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.